نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنظری, محسنfa_IR
dc.contributor.authorفتحی, هانیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:06:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:06:32Z
dc.date.available1399-07-09T12:06:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:06:32Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-04en_US
dc.date.submitted1397-06-13fa_IR
dc.identifier.citationنظری, محسن, فتحی, هانیه. (1398). استراتژی تخفیف افزایشی و کاهشی بر قصد خرید. کاوش‌های مدیریت بازرگانی, 11(22), 257-281.fa_IR
dc.identifier.issn2645-386X
dc.identifier.issn2645-3878
dc.identifier.urihttp://bar.yazd.ac.ir/article_1582.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415491
dc.description.abstractامروزه بازاریابان از استراتژی­های متفاوت قیمت­گذاری برای کسب ارزش ایجاد شده در بازار استفاده می­کنند، یکی از این استراتژی­ها، استراتژی تخفیف که با قالب­های مختلف قابل اجرا است، می­باشد. هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی اثر استراتژی­های تخفیف افزایشی و کاهشی، محدودیت مقداری و فشار زمانی بر قصد خرید مشتریان است. تحقیـق حاضر از لحاظ روش، توصیفی- پیمایشی و از لحاظ هدف، توسعه­ای- کاربردی است. این تحقیق مبتنی بر یک طرح آزمایشی عاملی با 8 سناریوی متفاوت بازی نقش است که در قالب پرسش­نامه میان مشتریان فروشگاه­های زنجیره­ای شهروند انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده­های گردآوری شده از 320 پرسش­نامه (40 پرسش­نامه برای هر سناریو) از نرم افزار SPSS استفاده شد. در این پژوهش برای بررسی اثر معناداری متغیر­های دو عاملی، استراتژی تخفیف (افزایشی و کاهشی)، استراتژی محدودی مقداری (ارائه دو محصول با هم و یا ارائه یک محصول) و وجود فشار زمانی و عدم وجود فشار زمانی از آزمون تی­مستقل استفاده شده است. در سنجش روایی از روش روایی محتوا، در تحلیل پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان می­دهد که تفاوت معناداری بین اثرگذاری استراتژی­های تخفیف افزایشی و کاهشی بر قصد خرید مشتریان وجود ندارد. اما بین اثر­گذاری محدودیت مقداری و فشار زمانی بر قصد خرید مشتریان تفاوت معناداری وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent710
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه یزدfa_IR
dc.publisherYazd Universityen_US
dc.relation.ispartofکاوش‌های مدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Administration Researchesen_US
dc.subjectاستراتژی تخفیف افزایشی و کاهشیfa_IR
dc.subjectقصد خریدfa_IR
dc.subjectفشار زمانیfa_IR
dc.subjectمحدودیت مقداریfa_IR
dc.titleاستراتژی تخفیف افزایشی و کاهشی بر قصد خریدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue22
dc.citation.spage257
dc.citation.epage281
nlai.contributor.orcid0000-0003-2861-2052


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد