مدیریت دانش بازاریابی و عملکرد صنعت بانکداری ایران
(ندگان)پدیدآور
جعفری, مصطفیرضایی, فاطمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این مطالعه بررسی تاثیر مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد سازمانی در صنعت بانکداری ایران میباشد. ابتدا مدلی مفهومی تبیین شد و فرضیههای مرتبط با آن توسط روشهای کمی مورد تایید قرار گرفت. برای سنجش متغیرهای مدل تحقیق پرسشنامه 29 سوالی طراحی و بین مدیران و معاونین بانکهای منطقه 8 تهران توزیع و 110 پرسشنامه بازگشت داده شد که 98 تای آنها معتبر و قابل استفاده بودند. به منظور بررسی پایایی تحقیق از روش تحلیل عاملی تاییدی و آزمون فرضیهها از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد که مولفههای مدیریت دانش بازاریابی ارتباط مثبت معناداری بر عملکرد سازمان دارند به طوری که بیشترین تاثیر را بر عملکرد بازار و کمترین تاثیر را با عملکرد مالی دارا میباشد. بیشترین تاثیر مدیریت دانش بازاریابی با عملکرد بازار میتواند گویای اهمیت نگرشهای دانشی در بازاریابی برای موفقیت در کسب سهم بازار و جایگاه بالا در صنعت بانکداری باشد.
کلید واژگان
مدیریت دانش بازاریابیعملکرد سازمانی
معادلات ساختاری
صنعت بانکداری
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده صنایع، دانشگاه علم و صنعت تهرانکارشناسی ارشد دانشکده صنایع، دانشگاه علم و صنعت تهران
شاپا
2645-386X2645-3878




