• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 3, شماره 10
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 3, شماره 10
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر مدگرایی بر رفتار خرید تفننی در میان دانشجویان

    (ندگان)پدیدآور
    حیدرزاده, کامبیزاکبری مقدم, بیتااللهبکتاشی, مولود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    330.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این پژوهش بررسی تاثیر مدگرایی بر رفتار خرید تفننی مبتنی بر مد در میان دانشجویان است. با توجه به افزایش شگرف درآمد و موجودی افراد و نقش برجسته خریدهای تفننی در بازارهای مصرفی و اقتصاد بازار، شناسایی عوامل موثر بر رفتار خرید تفننی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پژوهش حاضر برمبنای هدف، کاربردی و برمبنای روش در زمره پژوهش های توصیفی از نوع پیمایشی است. این پژوهش در شهر قزوین انجام شده است و دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد واحد قزوین جامعه آماری این پژوهش را تشکیل داده اند. تعداد 377 پرسشنامه تصادفی – طبقه‌یی متناسب با حجم جامه، بین دانشجویان توزیع و جمع آوری شد، جهت آزمون فرضیه ها از روش مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزار لیزرل استفاده گردید. نتایج این پژوهش نشان داد که از میان عوامل موثر بر رفتار خرید تفننی، دو عامل مدگرایی و تمایل به مصرف لذت جویانه به طور مستقیم بر رفتار خرید تفننی تاثیر داشته است. با توجه به نتایج پژوهش، پیشنهاد می شود مدیران فروش و بازاریابان با استفاده از استراتژی های پیشرفته بازاریابی فرصت های فروش بیشتر از طریق ارائه محصولات مد روز و جدید و از نقطه نظر لذت طلبی برای مشتریان خود ایجاد کنند و بر افزایش خریدهای تفننی مشتریان بیفزایند.
    کلید واژگان
    خرید تفننی
    مدگرایی
    هیجان مثبت
    تمایل به مصرف لذت جویانه

    شماره نشریه
    10
    تاریخ نشر
    2011-06-22
    1390-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات
    دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین
    دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین

    شاپا
    2252-0104
    2383-2991
    URI
    http://bmj.iauctb.ac.ir/article_511248.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412811

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب