نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحیدرزاده, کامبیزfa_IR
dc.contributor.authorاکبری مقدم, بیتااللهfa_IR
dc.contributor.authorبکتاشی, مولودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:58:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:58:35Z
dc.date.available1399-07-09T11:58:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:58:35Z
dc.date.issued2011-06-22en_US
dc.date.issued1390-04-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-20en_US
dc.date.submitted1394-02-30fa_IR
dc.identifier.citationحیدرزاده, کامبیز, اکبری مقدم, بیتاالله, بکتاشی, مولود. (1390). تأثیر مدگرایی بر رفتار خرید تفننی در میان دانشجویان. مدیریت کسب و کار, 3(10), 120-140.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0104
dc.identifier.issn2383-2991
dc.identifier.urihttp://bmj.iauctb.ac.ir/article_511248.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412811
dc.description.abstractهدف از این پژوهش بررسی تاثیر مدگرایی بر رفتار خرید تفننی مبتنی بر مد در میان دانشجویان است. با توجه به افزایش شگرف درآمد و موجودی افراد و نقش برجسته خریدهای تفننی در بازارهای مصرفی و اقتصاد بازار، شناسایی عوامل موثر بر رفتار خرید تفننی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پژوهش حاضر برمبنای هدف، کاربردی و برمبنای روش در زمره پژوهش های توصیفی از نوع پیمایشی است. این پژوهش در شهر قزوین انجام شده است و دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد واحد قزوین جامعه آماری این پژوهش را تشکیل داده اند. تعداد 377 پرسشنامه تصادفی – طبقه‌یی متناسب با حجم جامه، بین دانشجویان توزیع و جمع آوری شد، جهت آزمون فرضیه ها از روش مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزار لیزرل استفاده گردید. نتایج این پژوهش نشان داد که از میان عوامل موثر بر رفتار خرید تفننی، دو عامل مدگرایی و تمایل به مصرف لذت جویانه به طور مستقیم بر رفتار خرید تفننی تاثیر داشته است. با توجه به نتایج پژوهش، پیشنهاد می شود مدیران فروش و بازاریابان با استفاده از استراتژی های پیشرفته بازاریابی فرصت های فروش بیشتر از طریق ارائه محصولات مد روز و جدید و از نقطه نظر لذت طلبی برای مشتریان خود ایجاد کنند و بر افزایش خریدهای تفننی مشتریان بیفزایند.fa_IR
dc.format.extent330
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت کسب و کارfa_IR
dc.subjectخرید تفننیfa_IR
dc.subjectمدگراییfa_IR
dc.subjectهیجان مثبتfa_IR
dc.subjectتمایل به مصرف لذت جویانهfa_IR
dc.titleتأثیر مدگرایی بر رفتار خرید تفننی در میان دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقاتfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوینfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue10
dc.citation.spage120
dc.citation.epage140


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد