• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تعلق مشتری به جامعه برند، با تأملی بر پیشایندهای هم آفرینی ارزش برند مشتری در جوامع برند آنلاین

    (ندگان)پدیدآور
    زارعی, عظیم الهطاهری, غزاله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.492 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    توسعه روزافزون تبلیغاتی که از طریق شبکه­های اجتماعی در میان تعداد زیادی از کاربران اشتراک­گذاری می­شود، فرصت­های جدیدی برای ارتباط بهتر برند­ها با مشتریان فراهم آورده است. گسترش ارتباطات و تعاملات مشتری بابرند موجب عضویت وی در جامعه برند گردیده و نقش بسزایی در تعیین هویت مشتری با برند و تعلق و دل‌بستگی به برند دارد. با توجه به اهمیت نقش تبلیغات شبکه­های اجتماعی در ارتباطات مؤثر برند، هدف پژوهش حاضر بررسی تعلق مشتری به جامعه برند، با تأملی بر پیشایندهای هم­آفرینی ارزش برند مشتری در جوامع برند آنلاین می­باشد که به­طور خاص در بین مشتریان فروشگاه مجازی دیجی­کالا بررسی­شده است.پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش کمی و روش گردآوری داده­ها از نوع توصیفی – پیمایشی می­باشد که در بازه زمانی پنج ماهه از فروردین‌ماه الی مردادماه سال 1398 جمع­آوری گردیده است. جامعۀ آماری پژوهش 257 نفر از خریداران فروشگاه مجازی دیجی کالا هستند که با استفاده از فرمول نمونه­گیری جامعه نامحدود کوکران و روش نمونه­گیری اتفاقی در دسترس انتخاب شدند. تجزیه‌وتحلیل داده­ها از طریق مدل‌سازی معادلات ساختاری با روش حداقل مربعات جزی با استفاده از نرم­افزارSmart PLS3 صورت پذیرفته است. نتایج نشان داد که ارزش تبلیغات شبکه­های اجتماعی بر حمایت اجتماعی و کیفیت ارتباط برند اثر مثبت و معناداری دارد و متغیر انگیزه مشارکت در شبکه­های اجتماعی، تأثیر ارزش تبلیغات شبکه­های اجتماعی بر روی دو متغیر فوق را تعدیل می­کند. متغیر­های حمایت اجتماعی و کیفیت ارتباط برند بر روی هم­آفرینی ارزش برند اثر معنادار داشته و نیز هم­آفرینی ارزش برند مشتری اثر معنادار و مثبتی بر تعلق مشتری به جامعه برند دارد.
    کلید واژگان
    ارزش تبلیغات شبکه‌های اجتماعی
    تعلق به جامعه برند
    حمایت
    کیفیت ارتباط برند
    هم‌آفرینی ارزش برند

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-03-21
    1398-01-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی و مدیرگروه مدیریت بازرگانی دانشگاه سمنان
    دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2020.28778.1875
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_4963.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412747

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب