• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار مصرف‌کننده
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار مصرف‌کننده
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پدیدارشناسی رفتار خرید شب عید زنان در نوروز باستانی ایرانیان

    (ندگان)پدیدآور
    شیرخدائی, میثمکردناییج, اسداللهخلیلی پالندی, فرشته
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    557.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    خرید کردن یکی از ابزارهای ضروری در تأمین نیازهای اولیه و ارضای نیازهای روانی است. هدف این مطالعه، فهم خرید شب عید در زنان است که منظور آن کسب درک و بینش عمیق‌تر و غنی‌تر درباره این پدیده می باشد. از اینرو توجه به رفتار خرید شب عید از نگاه زنان ایرانی از نوآوری این پژوهش می‌باشد. پژوهش حاضر با صبغه کیفی مبتنی بر پارادایم تفسیری است که به مدد راهبرد پژوهش پدیدارشناسی به اجرا درآمده است. به منظور گردآوری داده‌ها با سیزده نفر از زنان خانه‌دار و شاغلی که دارای فرزند و در بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ سالگی بودند، مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفته است. برای تحلیل داده‌های مصاحبه از روش ون منن (تجزیه و تحلیل درون مایه‌ای) استفاده شده است. یافته‌های حاصل از پژوهش مشتمل بر سه درون مایه است که عبارتند از «ماهیت خرید شب عید»، «پیامدهای خرید شب عید» و «فرایند خرید شب عید». نتایج پژوهش نشان می دهد که پدیده خرید شب عید دارای چهار درون مایه «اتمام روزهای سخت»، «شادی و تکاپو»، «خوداظهاری» و «نوستالژی کودکانه» است و پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و روانی مثبت و منفی به همراه دارد.
    کلید واژگان
    پدیدارشناسی
    خرید شب عید
    زنان ایرانی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    University of Kurdistan
    سازمان پدید آورنده
    . دانشیار، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، بابلسر.
    استاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
    دانشجوی دکتری، مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.

    شاپا
    2717-0004
    2717-0012
    URI
    http://cbs.uok.ac.ir/article_61071.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/411689

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب