نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیرخدائی, میثمfa_IR
dc.contributor.authorکردناییج, اسداللهfa_IR
dc.contributor.authorخلیلی پالندی, فرشتهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:55:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:55:13Z
dc.date.available1399-07-09T11:55:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:55:13Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-22en_US
dc.date.submitted1398-03-01fa_IR
dc.identifier.citationشیرخدائی, میثم, کردناییج, اسدالله, خلیلی پالندی, فرشته. (1398). پدیدارشناسی رفتار خرید شب عید زنان در نوروز باستانی ایرانیان. مطالعات رفتار مصرف‌کننده, 6(1), 229-244.fa_IR
dc.identifier.issn2717-0004
dc.identifier.issn2717-0012
dc.identifier.urihttp://cbs.uok.ac.ir/article_61071.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/411689
dc.description.abstractخرید کردن یکی از ابزارهای ضروری در تأمین نیازهای اولیه و ارضای نیازهای روانی است. هدف این مطالعه، فهم خرید شب عید در زنان است که منظور آن کسب درک و بینش عمیق‌تر و غنی‌تر درباره این پدیده می باشد. از اینرو توجه به رفتار خرید شب عید از نگاه زنان ایرانی از نوآوری این پژوهش می‌باشد. پژوهش حاضر با صبغه کیفی مبتنی بر پارادایم تفسیری است که به مدد راهبرد پژوهش پدیدارشناسی به اجرا درآمده است. به منظور گردآوری داده‌ها با سیزده نفر از زنان خانه‌دار و شاغلی که دارای فرزند و در بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ سالگی بودند، مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفته است. برای تحلیل داده‌های مصاحبه از روش ون منن (تجزیه و تحلیل درون مایه‌ای) استفاده شده است. یافته‌های حاصل از پژوهش مشتمل بر سه درون مایه است که عبارتند از «ماهیت خرید شب عید»، «پیامدهای خرید شب عید» و «فرایند خرید شب عید». نتایج پژوهش نشان می دهد که پدیده خرید شب عید دارای چهار درون مایه «اتمام روزهای سخت»، «شادی و تکاپو»، «خوداظهاری» و «نوستالژی کودکانه» است و پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و روانی مثبت و منفی به همراه دارد.fa_IR
dc.format.extent557
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Kurdistanen_US
dc.relation.ispartofمطالعات رفتار مصرف‌کنندهfa_IR
dc.relation.ispartofConsumer Behavior Studies Journalen_US
dc.subjectپدیدارشناسیfa_IR
dc.subjectخرید شب عیدfa_IR
dc.subjectزنان ایرانیfa_IR
dc.titleپدیدارشناسی رفتار خرید شب عید زنان در نوروز باستانی ایرانیانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department. دانشیار، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، بابلسر.fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.fa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage229
dc.citation.epage244


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد