مطالعات رفتار مصرفکننده
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
تأثیر نقش خانواده و ارتباط همسالان در مورد مصرف بر خرید وسواسی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-01-21)خرید وسواسی جنبه تاریک رفتار مصرفکننده نامیده میشود، زیرا شامل پیامدهای بلندمدتی مانند بدهی، افسردگی و دعواهای خانوادگی است. مطالعات نشان دادهاند که خرید وسواسی مرتبط با محیط خانواده، الگوهای ارتباطی خانواده و ارتباط ...
-
تاثیر بازارایابی چند حسی بر اثر بخشی تبلیغات با میانجی گری نگرش مصرف کننده به تبلیغ (مورد مطالعه: صنعت خرده فروشی آنلاین)
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-01-21)امروزه استفاده از تبلیغات در تحقیقات بازاریابی از اهمیت فزاینده ای برخوردارگردیده لذا می توان با بکارگیری بازاریابی چند حسی در تبلیغات خرده فروشی های آنلاین ،اثر بخشی تبلیغات را افزایش داد. مطالعه حاضر به بررسی همزمان دو ...
-
رابطه بازی وارسازی، درگیری با برند و ارزش برند از منظر مشتریان
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2022-09-23)هدف از این پژوهش بررسی رابطه ی بازی وارسازی، درگیری با برند و ارزش برند از منظر مشتریان می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی- تحلیلی می باشد. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان دانشگاه های علامه طباطبائی، ...
-
از مولفه های نگرشی تا تمایل به خرید؛ بررسی نقش آمیخته بازاریابی، مسئولیت اجتماعی و کیفیت ادراک شده؛ رویکردی به بازاریابی سبز (مورد مطالعه: مشتریان محصولات ارگانیک)
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-03-21)امروزه استفاده از محصولات ارگانیک در میان افراد جامعه رواج پیدا کرده است. لذا هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر مولفههای نگرشی بر تمایل مصرفکننده به خرید محصولات ارگانیک؛ تحلیل نقش آمیخته بازاریابی، مسئولیت اجتماعی و کیفیت ...
-
اثر پیامهای انیمیشنی و شخصیتهای واقعی در تبلیغات بر نگرش، جذب و قصد خرید مصرفکنندگان کالاهای ورزشی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2022-09-23)هدف از پژوهش حاضر تحلیل اثر پیامهای انیمیشنی و شخصیّتهای واقعی در تبلیغات بر نگرش، جذب و قصدخرید مصرف-کنندگان کالاهای ورزشی است. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی میباشد و به شکل میدانی انجامشده است. جامعه آماری پژوهش ...
-
ارائه مدل عوامل موثر برصادرات فرش دستباف از دیدگاه قابلیتهای پویا و قابلیتهای بازاریابی با تاکید بر نگرش مشتریان هدف
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-03-21)اهمیت توجه به رونق کالاهای استراتژیک نظیر فرش دستباف در جهت کسب مزیتهای رقابتی برای این محصول مهم، بسیار بالا است، اما پژوهشهای موثر در این زمینه کم انجام شده است. بنابراین، هدف این تحقیق "طراحی مدل عوامل موثر برصادرات ...
-
تدوین الگوی حمایت مصرف کننده از وبسایت براساس غنا و تعامل پذیری درک شده: با رویکرد تحلیل مضمون
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-03-21)این پژوهش قصد دارد بر اساس ویژگیهای طراحی وبسایت به تدوین مدلی در چهارچوب الگوی محرک - ارگانیسم- پاسخ بپردازد که تببین گر حمایت مصرف کننده از فروشگاه آنلاین باشد. با توجه به اینکه در فروشگاه های آنلاین ، به دلیل عدم امکان ...
-
نقش میانجی نفرت از برند در تأثیر تجربه منفی مشتری بر مقابله با برند و اجتناب از برند
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-03-21)هدف: هدف از این مطالعه بررسی نقش میانجی نفرت از برند در زمینه ارتباط منفی مصرفکننده و اقدامات منفی برند در صنعت رستورانداری است. این پژوهش، یک پاسخ به شکاف موجود در تحقیقات در مورد تجربه منفی مشتری و نفرت برند در رفتار ...
-
شناخت واکنش مصرفکنندگان و سطح درگیری آنها در هشتکهای تبلیغاتی : رویکردی مبتنی بر خوشه بندی بازار با استفاده از نقشههای خودسازمانده
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2022-06-22)هدف: هدف این پژوهش شناسایی بخشهای مختلف مصرفکنندگان در شبکههای اجتماعی بر اساس ویژگیهای جمعیتشناختی، سطح درگیری و واکنش نسبت به تبلیغات از طریق هشتگ، است. روششناسی: این پژوهش از نظر ماهیت در دستهی پژوهشهای آمیخته ...
-
بررسی تاثیر همهگیری ویروس کرونا بر رفتار مصرفکننده در اقلیم کردستان عراق
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2022-09-23)جهان از زمان جنگ جهانی دوم شرایط استثنایی همانند ویروس کرونا را تجربه نکرده است. اکثر بحرانهای اقتصادی در دهههای اخیر ناشی از یک بحران مالی یا اقتصادی بوده است اما همهگیری ویروس کرونا یک رخداد بهداشتی گسترده بود که زندگی ...
-
ارزیابی اثر منابع پشیمانی، مقایسه اجتماعی و پشیمانی بر واکنش-های مشتری
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-03-21)در بسیاری از موارد پیامدهای یک تصمیم منجر به بروز احساسات منفی میشود. در واقع پشیمانی یک احساسِ منفی کلیدی برای مصرفکنندگان است و افراد سعی دارند در هنگام تصمیمگیری از آن پرهیز کنند. هدف پژوهش حاضر ارزیابی تأثیر منابع ...
-
بررسی نقش میانجی ارزش عملکردی و هیجانی در ارتباط با تجربة مصرف و قصد خرید مجدد مصرف کنندگان (مورد مطالعه: فروشگاه های ورزشی شهر یاسوج)
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-01-21)هدف، پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجی ارزش عملکردی و هیجانی در ارتباط با تجربة مصرف و قصد خرید مجدد مصرف کنندگان فروشگاه های ورزشی شهر یاسوج بودند. بدین منظور تعداد 290 نفر، با استفاده از روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس ...
-
جرم و پیشگیری از آن در بازار سرمایه؛ راهبردهایی برای افزایش اعتماد سرمایهگذاران
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-03-21)بدیهی است ارزشها بایدها و نبایدهای نظام اقتصادی بواسطه جرمهای علیه بازار سرمایه، با چالش جدی مواجه می-شوند. به واسطه ارتکاب چنین رفتارهایی اعتماد فیمابین کنشگران بازار سرمایه دچار آسیبهای جدی میشود. به همین جهت ...
-
بخش بندی مشتریان هدف بر اساس عوامل موثر بر مشارکت مشتری
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-01-21)هدف پژوهش حاضر، ارائه مدلی برای شناسایی مشتریان هدف بر اساس میزان مشارکت آنها در بانک سپه است. بدین منظور مشتریان بانک سپه شعب شهر تهران بهعنوان جامعه آماری انتخاب شدند و تعداد 880 مشتری با تکمیل پرسشنامه، در تحقیق مشارکت ...
-
بررسی تاثیر ابعاد حرفه ای رفتار فروشنده بر وفاداری مصرف کننده با نقش میانجی تعامل خوشایند و ریسک ادراک شده (مورد مطالعه: شرکت تعاونی رهسازان طبیعت صفاهان)
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2022-06-22)چکیدهفروش و مدیریت نیروی فروش از موارد بسیار پیچیده در هر کسب و کاری هستند که موفقیت تجاری یک شرکت را تعیین میکند. درک مشتری از فروشندگان از نظر تخصص، اعتماد، وجهه، تعامل و ریسک ادراکی میتواند باعث ایجاد روابط طولانی ...
-
مدلیابی تجربه مشتری با رویکرد تحلیل مضمون؛ در راستای مدیریت مشتری در صنعت خودرو
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-01-21)چکیدههدف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ، طراحی مدل مدیریت تجربه مشتری در صنعت خودرو ایران اﺳﺖ. روش ﺗﺤﻘﯿﻖ از ﻟﺤﺎظ ﺷﯿﻮه اﻧﺠﺎم ﮐﯿﻔﯽ، از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﻟﺤﺎظ روﯾﮑﺮد، اﮐﺘﺸﺎﻓﯽ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﮥ آﻣﺎری ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺪﯾﺮان و ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺻﻨﻌﺖ خودرو اﺳﺖ ﮐﻪ از ...
-
تحلیل الگوی حرکتی و رفتار مشتریان در فروشگاه با تاکید بر عامل جنسیت
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-01-21)رفتار حرکتی و رفتار خرید مشتریان در فروشگاه، اطلاعات مفیدی را در بازاریابی و چیدمان فروشگاه در اختیار صاحبان فروشگاه قرار میدهد. هدف از این پژوهش بررسی رفتار حرکتی و رفتار خرید مشتریان با تاکید بر عامل جنسیت است. پژوهش ...
-
واکاوی نقش رسانه ای شدن و مسئولیت اجتماعی شرکت بر ادراک مشتری با توجه به نقش تعدیلگر ریسک شهرت (مورد مطالعه : مشتریان محصولات شرکت اروم آدا)
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-03-21)در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکت ها قرار دارند. در این میان ادراک مشتری جنبه بسیار مهمی برای موفقیت هر شغلی اعم از بخش خدمات، کسب و کارهای تولیدی و شرکت های تجاری است. شرکت ها با حضور فعال در رسانه ها ...
-
طراحی مدل نظری تجربه مشتری در موبایل اپلیکیشنهای فروشگاهی با تأکید بر نظریه جریان
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2022-06-22)چکیدهپژوهش حاضر با هدف طراحی مدل نظری تجربه مشتری در موبایلاپلیکیشنهای فروشگاهی انجامشده است. تعیین مؤلفههای تجربه مشتری با تأکید بر نظریه جریان و تعیین عوامل اثرگذار و راهکارهای عملیاتی برای بهبود تجربه مشتری در ...
-
ارائه الگوی پیامدهای استعاره های دیداریِ تبلیغات تعاملی بر رفتار مصرف کنندگان با استفاده از تکنیک دلفی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan, 2023-03-21)تبلیغات تعاملی، یکی از مهمترین روشهای نوین تبلیغاتی در عصر حاضر هستند که از پیشرفتهترین شیوهها و ابزارها در راستای برقراری ارتباط دو و یا چند سویه با مخاطبان، بهره میگیرند و میکوشند تا با به چالش کشیدن بیننده به نوعی ...



