مرور دوره 20, شماره 74 بر اساس تاریخ انتشار

  • بازنمایی هویت فرهنگی قومی در شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای 

    رسولی, رضا؛ معروفی, فخرالدین؛ خوانچه سپهر, شیرزاد (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2013-08-23)
    با جهانی شدن ارتباطات و گسترش ابزارهای ارتباطی، اقوام به شیوه‌های گوناگون از این رسانه‌ها در راه ایجاد و تثبیت هویت قومی استفاده می‌کنند چنان که هر روزه بر تعداد شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای که با محور قومیت فعالیت ...

  • بومی سازی مدل تعالی EFQM در رسانه ملی 

    عباسی, ملوک (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2013-08-23)
    هدف مقاله حاضر، بازنویسی مدل تعالی سازمانی بنیاد اروپایی کیفیت در رسانه ملی است. مبنای پژوهش با استفاده از روش دلفی یا نظرخواهی از خبرگان انجام شده است به طوری که در مرحله اول، میزان مقبولیت عناصر برخی از مدل‌های ...

  • نقش توسعه منابع انسانی در شهرت رسانه‌ای و خلق سرمایه شهرتی 

    روشندل اربطانی, طاهر؛ سید‌جوادین, سیدرضا؛ سعدی‌پور, اسماعیل؛ شریفی, سیدمهدی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2013-08-23)
    امروزه رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا در فضای رقابتی (رقابت رسانه‌ای) سهم مخاطب (سهم بازار) بیشتری را به خود جلب کنند. این امر ممکن نیست مگر اینکه در جامعه، نقش فعال و متمایزی را بر عهده گیرند. آنچه می‌تواند رسانه‌ها را ...

  • بررسی موانع اقتصاد مالی و هزینه‌ای تولید صنعتی انیمیشن ایران دهه 90ـ1380* 

    لنگرودی, احمد؛ صفورا, محمد علی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2013-08-23)
    در پژوهش حاضر، شاخص‌های تأثیرگذار بر مؤلفه عوامل مالی و هزینه‌ای، بازار، عرضه و تقاضا، صنعت انیمیشن ایران در دهه 90ـ 1380 شناسایی شده و مورد بررسی قرار گرفته است. مبنای فلسفی پژوهش، اثبات‌گرایی بوده و با جهت‌گیری ...

  • استفاده از نظریه چارچوببندی در تبیین اثرات اخبار* (مفاهیم و پژوهش ها) 

    زابلی زاده, اردشیر؛ افخمی, حسینعلی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2013-08-23)
    امروزه رسانه‌ها به مثابه نظام مرکزی اعصاب جامعه عمل می‌کنند و هر خبر منفی یا مثبت، به طور بالقوه قادر است بیم و امیدی در دل مخاطبان و کنشگران اجتماعی بیافریند.هدف این مقاله، تشریح نظریه چارچوب بندی در حوزه تأثیر ...