نقش توسعه منابع انسانی در شهرت رسانهای و خلق سرمایه شهرتی
(ندگان)پدیدآور
روشندل اربطانی, طاهرسیدجوادین, سیدرضاسعدیپور, اسماعیلشریفی, سیدمهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه رسانهها تلاش میکنند تا در فضای رقابتی (رقابت رسانهای) سهم مخاطب (سهم بازار) بیشتری را به خود جلب کنند. این امر ممکن نیست مگر اینکه در جامعه، نقش فعال و متمایزی را بر عهده گیرند. آنچه میتواند رسانهها را در فضای رقابتی متمایز سازد، شهرت آنهاست. شهرت رسانهها را چگونگی تعامل آنها با مخاطبان و همچنین فعالیتهایشان در زمینههای مختلف ازجمله محتوای تولیدات تعیین میکند. متغیرهای متعددی بر شهرت رسانهای اثرگذارند و موجب میشوند تا در بازار اطلاعات، رسانهای خاص در ذهن مخاطبان بنشیند. اما مهمترین متغیر در این بین که منبع مزیت رقابتی نیز محسوب میشود، نیروی انسانی رسانه است. نتایج و ستادههای قابلیتها، تواناییها، مهارتها و دانش نیروی انسانی در بازار اطلاعات انتشار مییابد و موجب میشود که رسانه به شهرت دست یابد. در مقاله حاضر، ابعاد شهرت رسانهای به همراه و نقش توسعه منابع انسانی به عنوان مهمترین عامل تأثیرگذار مورد بررسی قرار گرفته است.
کلید واژگان
شهرت رسانهایتوسعه منابع انسانی
سرمایه شهرتی
کیفیت خبری
شماره نشریه
74تاریخ نشر
2013-08-231392-06-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت، دانشیار دانشگاه تهراندکترای مدیریت، استاد دانشگاه تهران
دکترای روانشناسی، استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
دکترای مدیریت، استادیار دانشگاه تهران
شاپا
2538-29772538-2985




