بومی سازی مدل تعالی EFQM در رسانه ملی
(ندگان)پدیدآور
عباسی, ملوکنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف مقاله حاضر، بازنویسی مدل تعالی سازمانی بنیاد اروپایی کیفیت در رسانه ملی است. مبنای پژوهش با استفاده از روش دلفی یا نظرخواهی از خبرگان انجام شده است به طوری که در مرحله اول، میزان مقبولیت عناصر برخی از مدلهای تعالی سازمانی برای ارزیابی عملکرد رسانه ملی از نظر خبرگان بررسی شده و در مرحله بعد، نکات راهنمای مختص ارزیابی عملکرد حوزههای تولید و پخش صداوسیما تدوین شده و پس از تأیید خبرگان، مدل تعالی بومی رسانه ملی به دست آمده است.برخی نتایج پژوهش عبارتند از: ارزشهای محوری مدل EFQM فراگیرتر از ارزشهای محوری فعالیت سازمان صداوسیما در حال حاضر است؛ از نظر مدیران رسانه ملی تکریم کارکنان پراهمیتترین ارزش و توسعه شراکتها کم اهمیتترین ارزش سازمانی است و معیارهای رهبری مهمترین معیار برای تعالی سازمانی رسانه ملی است.
کلید واژگان
مدیریت رسانهارزیابی عملکرد
رسانه ملی
بومیسازی مدل تعالی
ارزشهای محوری
معیارهای ارزیابی
شماره نشریه
74تاریخ نشر
2013-08-231392-06-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، پژوهشگر سازمان صداوسیماشاپا
2538-29772538-2985




