مرور دوره 1391, شماره 41 بر اساس تاریخ انتشار

  • راهبرد کیفی پژوهش قوم‌نگاری: مفهوم، پارادایم، ویژگی‌ها و مباحث تکمیلی 

    پویا, علیرضا؛ ملکی, زینب (مرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا, 2012-06-21)
    قوم‌نگاری یکی از روش‌های کیفی تحقیق در علوم انسانی است. در این روش محقق با درگیری فعال در میدان تحقیق به دنبال مشارکت در توسعة معرفت علمی در گروه‌ها یا فرهنگ-هاست. در این رویکرد، افراد، با استفاده از ابزارهایی متنوع، به ...

  • بررسی اثربخشی مدیریت دانش (با مروری بر توانمندی‌ها و فرایند مدیریت دانش) 

    یاسر ابراهیمیان جلودار, سید؛ روح الله ابراهیمیان جلودار, سید؛ محمود ابراهیمیان جلودار, سید (مرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا, 2012-06-21)
    در سال‌های اخیر، سازمان‌های مختلف پیوستن به مسیر دانش را آغاز کرده‌اند و ایجاد مفاهیم جدیدی همچون کار دانشی، مدیریت دانش و سازمان‌های دانشی خبر از شدت یافتن این حرکت می‌دهد. باور صاحب‌نظران نیز بر آن است که دانش به محور ...

  • اشتراک دانش در پلیس دبی 

    سبا, ابراهیم؛ رولی, جنیفر؛ دلبریج, راشل (مرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا, 2012-06-21)
    این تحقیق با هدف کمک به فهم مدیریت و اشتراک دانش در بخش عمومی در منطقة خاورمیانه و از طریق یک نمونه‌پژوهی بر پایة بررسی ابتکارات، چالش‌ها و موانع پیش روی دانش صورت گرفته است. مصاحبه‌های نیمه‌ساختارمند با پانزده نفر از ...

  • بررسی میزان تأثیر نظارت ذی‌حساب بر عملکرد عامل ذی‌حساب در نیروی انتظامی 

    اسعدنیا, حمید؛ جان بزرگی, ابراهیم؛ علی خلیل پور, میرزا (مرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا, 2012-06-21)
    درجمهوری اسلامی ایران وظیفة نظارت مالی، در اجرای مادة نود قانون محاسبات عمومی کشور، بر عهدة وزارت امور اقتصادی و دارایی محول شده است. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز وظیفة نظارت را، از طریق نصب ذی‌حساب در دستگاه‌های اجرایی، ...

  • نوع‌شناسی ساختار سازمانی، عاملی مؤثر در اثربخشی سازمانی 

    صادقی, زینب؛ محتشمی, رضا (مرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا, 2012-06-21)
    عصر ما عصر سازمان‌های بزرگ و پیچیده است و محیطی که با آن مواجهیم با تغییرات و تحولات فراوانی روبه‌رو است. در این میان، سازمان‌ها نیز، برای تحقق اهداف و اجرای برنامه‌ها و فرایندهای خود، باید به شناخت و درک عمیقی از عناصر و ...