رابطه حمایت از مسئولیت اجتماعی سازمان و عملکرد شغلی کارکنان با نقش شناسایی سازمانی و مشتریمداری
(ندگان)پدیدآور
نسیمی, محمد علیزارع, آیدیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
اثرگذاری فراوان مسئولیت اجتماعی در عصر حاضر و تاثیراتی که میتواند بر نگاه یک سازمان به مشتریان و در مجموع عملکرد فردی کارکنان بخصوص در میان سازمانهای خدماتی، سبب گردیده تا هدف از انجام مطالعه حاضر بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی و عملکرد شغلی کارکنان با نقش مشتری مداری و شناسایی سازمانی باشد. این مطالعه بر اساس هدف، کاربردی و با توجه به نوع پژوهش و نحوه جمعآوری دادهها در زمره مطالعات توصیفی-پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری این مطالعه را کلیه کارکنان شعب بانکهای ملت استان گیلان تشکیل دادهاند. در مجموع 326 نفر از کارکنان با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای چند مرحله ای بهعنوان نمونه پژوهش لحاظ شدهاند. تجزیه و تحلیل فرضیههای این پژوهش با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرم افزار اسمارت- پیالاس صورت گرفته است. نتایج حاصل نشان داده است که مسئولیت اجتماعی سازمان از طریق مشتری مداری و شناسایی سازمانی رابطه مثبتی با عملکرد شغلی کارکنان دارد. در نهایت پیشنهاد میگردد از طریق تدوین برنامههای جامع عملیاتی سعی در توسعه و توجه به مفهوم مسئولیت اجتماعی در سطوح مختلف و نگاه ویژه به مشتریان سازمان در سطح کلان شود تا در مجموع عملکرد شغلی کارکنان بیش از پیش ارتقاء یابد.
کلید واژگان
عملکرد شغلیمسئولیت اجتماعی شرکت
مشتری مداری
شناسایی سازمانی
راهبردی
شماره نشریه
55تاریخ نشر
2020-03-201399-01-01
ناشر
دانشگاه علوم انتظامی امین-دانشکده منابع سازمانیسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایرانکارشناس ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران




