• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1399, شماره 55
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی
    • دوره 1399, شماره 55
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه حمایت از مسئولیت اجتماعی سازمان و عملکرد شغلی کارکنان با نقش شناسایی سازمانی و مشتری‌مداری

    (ندگان)پدیدآور
    نسیمی, محمد علیزارع, آیدین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    749.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اثرگذاری فراوان مسئولیت اجتماعی در عصر حاضر و تاثیراتی که می­تواند بر نگاه یک سازمان به مشتریان و در مجموع عملکرد فردی کارکنان بخصوص در میان سازمان­های خدماتی، سبب گردیده تا هدف از انجام مطالعه حاضر بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی و عملکرد شغلی کارکنان با نقش مشتری مداری و شناسایی سازمانی باشد. این مطالعه بر اساس هدف، کاربردی و با توجه به نوع پژوهش و نحوه جمع­آوری داده­ها در زمره مطالعات توصیفی-پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری این مطالعه را کلیه­ کارکنان شعب بانک­های ملت استان گیلان تشکیل داده­اند. در مجموع 326 نفر از کارکنان با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله ای به­عنوان نمونه­ پژوهش لحاظ شده­اند. تجزیه­ و­ تحلیل فرضیه­های این پژوهش با استفاده از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرم ‌افزار اسمارت- پی­ال­اس صورت گرفته است. نتایج حاصل نشان داده است که مسئولیت اجتماعی سازمان از طریق مشتری مداری و شناسایی سازمانی رابطه مثبتی با عملکرد شغلی کارکنان دارد. در نهایت پیشنهاد می­گردد از طریق تدوین برنامه­های جامع عملیاتی سعی در توسعه و توجه به مفهوم مسئولیت اجتماعی در سطوح مختلف و نگاه ویژه به مشتریان سازمان در سطح کلان شود تا در مجموع عملکرد شغلی کارکنان بیش ­از پیش ارتقاء یابد.
    کلید واژگان
    عملکرد شغلی
    مسئولیت اجتماعی شرکت
    مشتری مداری
    شناسایی سازمانی
    راهبردی

    شماره نشریه
    55
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین-دانشکده منابع سازمانی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران
    کارشناس ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران

    URI
    http://harold.jrl.police.ir/article_93713.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397773

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب