مدیریت ارتباط با شهروند و حکمرانی مطلوب
(ندگان)پدیدآور
مالمیر, آمنهشیروانی, علیرضارشید پور, علیسلطانی, ایرجنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
حکمرانی خوب بر اساس تعریف این نهاد شامل سازوکارها، فرآیندها و نهادهایی است که به واسطه آنها شهروندان، گروهها و نهادهای مدنی منافع خود را پیگیری کرده، حقوق قانونی خود را اجرا میکنند و تعهدات شان را برآورده ساخته، و تفاوت آنها را تعدیل میکنند. در مدیریت ارتباط با شهروند، هدف اصلی شناخت نیازها و خواستههای شهروندان و تلاش در راستای بهبود ارائه خدمات و افزایش سطح رضایتمندی آنان است. ابزارهای دولت الکترونیکی به سازمانها یاری میرساند تا به جای ارتباط سنتی و سلسله مراتبی، ارتباطی پویا، رضایت بخش و توام با تعامل کارساز با شهروندان، نه فقط به عنوان خدمات گیرنده، بلکه به عنوان عناصر تصمیم سازمان برقرار کنند. سازمانها این امر را با به کارگیری فناوری نوین اطلاعاتی و ارتباطی، از طریق تلفن، اینترنت، پیامک، رایانه، دورنگار، نامه و مراجعه حضوری به شکلی مدیریت میکنند که ضمن افزایش رضایت شهروندان، خدمت رسانی سادهتر، سریعتر و کم هزینهتر انجام شود.
کلید واژگان
حکمرانی مطلوبشاخصهای حکمرانی مطلوب
مدیریت ارتباط با شهروند
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01




