ارائه چارچوبی تبیینی برای بعدشناسی فرایند یاددهی- یادگیری به عنوان یک نظام جامع رفتاری
(ندگان)پدیدآور
ترک زاده, جعفرستوده فر, سلیمه
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله فرایند یاددهی- یادگیری از رویکردی نظامگرا به عنوان یک سیستم رفتاری مورد بررسی قرار گرفته است. توسعه فرایند یاددهی- یادگیری به عنوان یک سیستم رفتاری، مستلزم وجود متعامل سه بعد مفهومی، ساختاری و عملکردی می باشد. این سه در متن یک رویکرد راهبردی و با یک رهبری مناسب میتوانند مبنایی برای توسعه و بهبود فرایند یاددهی- یادگیری فراهم آورند. بر این اساس، در این مقاله، الگویی سیستمی جهت رهبری فرایند یاددهی- یادگیری ارائه شده است. در این راستا ابتدا هر کدام از ابعاد سهگانه این الگو به موجز تشریح شده و سپس عوامل تاثیر گذار بر فرایند یاددهی- یادگیری تحت عنوان محیط تعاملی سیستم مورد بررسی قرار گرفته اند و در نهایت به بررسی هسته مرکزی سیستم یعنی رهبری راهبردی فرایند یاددهی- یادگیری پرداخته شده است.
کلید واژگان
یاددهی- یادگیریسیستم رفتاری
جهت گیری راهبردی
محیط تعاملی
رهبری
شماره نشریه
28تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01



