• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی راهور
    • دوره 1399, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی راهور
    • دوره 1399, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی عوامل مؤثر بر ارتقای عملکرد روش های مدیریت سرعت در راه های شریانی درون شهری

    (ندگان)پدیدآور
    ندیمی, نویدزارع میر حسینی, امیر حسینخلیفه, وحید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    4.828 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: در نواحی داخل شهری لازم است تا به­نحوی سرعت، به‌منظور مدیریت ایمنی تردد وسایل نقلیه کاهش داده شود. ابزارهای متنوعی برای این منظور توسعه داده ‌شده است که می­توان به دوربین‌های‌ کنترل‌ سرعت، سرعت‌کاه و تابلوی محدودیت سرعت به­عنوان مهم­ترین موارد اشاره کرد. روش: در اینجا، یک روش جدید با استفاده از چهار رویکرد کارایی ابزارهای مختلف مدیریت ‌سرعت بررسی ‌شده است. برای انجام مطالعات از یک مسیر شریانی با ابزارهای کنترل‌ سرعت متنوع در شهر کرمان استفاده شد. بر این اساس، روشی مبتنی بر تکنیک تداخل و شاخص‌های ایمنی جایگزین تصادفات توسعه داده شد. یافته‌ها: نتایج بررسی­ها نشان داد که سرعت‌کاه­ها نسبت به دوربین کنترل سرعت، تأثیر بیشتری بر کاهش سرعت وسایل نقلیه دارند. به‌طور متوسط، سرعت‌کاه قادر است میزان سرعت وسایل ­نقلیۀ عبوری را نسبت به دوربین کنترل سرعت به‌اندازۀ بیش از 20 کیلومتر بر ساعت کاهش دهد. همچنین درصد وسایل ­نقلیه­ای که پس از سرعت‌کاه سرعت خود را به حد سرعت مجاز رساندند، در حدود 15 درصد بیش از دوربین کنترل سرعت بوده است؛ اما تابلوی محدودیت سرعت در سطح اطمینان 95 درصدی، اثری بر کاهش سرعت رانندگان نداشت. همچنین یکی از مشکلات اصلی سرعت‌کاه­ها، نرخ بالای شتاب ترمزگیری وسایل­ نقلیه بوده و استفاده از تابلوی پیش‌آگاهی، تأثیر چندانی بر بهبود عملکرد آن‌ها در سطح اطمینان 95 درصدی نداشت. نتایج و پیشنهادها: بنابراین بایستی بازنگری به‌منظور افزایش اثرگذاری تابلوهای ترافیکی بر رانندگان صورت پذیرد. همچنین بر اساس نتایج حاصل‌شده می‎توان بیان داشت که افزایش تعداد و تنوع ابزارهای سرعت در یک مسیر می­تواند بر بهبود عملکرد آن‌ها برای مدیریت سرعت مؤثر باشد؛ به‌گونه‌ای که بر اساس تحلیل­های آماری صورت‌پذیرفته در سطح اطمینان 95 درصدی، میانگین سرعت وسایل­ نقلیه و شاخص­های یکنواختی سرعت و میزان تخطی از سرعت مجاز، در دو مسیر با ابزارهای مدیریت سرعت متفاوت، دارای تفاوت معنی­داری هستند.
    کلید واژگان
    ایمنی
    سرعت مجاز
    سرعت‌کاه و مدیریت سرعت

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه شهید باهنر کرمان
    کارشناسی ارشد راه‌وترابری، دانشگاه شهید باهنر کرمان.
    استادیار بخش مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی سیرجان

    شاپا
    2322-3529
    URI
    http://talar.jrl.police.ir/article_94118.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/395655

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب