نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorندیمی, نویدfa_IR
dc.contributor.authorزارع میر حسینی, امیر حسینfa_IR
dc.contributor.authorخلیفه, وحیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:07:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:07:42Z
dc.date.available1399-07-09T11:07:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:07:42Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-02en_US
dc.date.submitted1398-09-11fa_IR
dc.identifier.citationندیمی, نوید, زارع میر حسینی, امیر حسین, خلیفه, وحید. (1399). ارزیابی عوامل مؤثر بر ارتقای عملکرد روش های مدیریت سرعت در راه های شریانی درون شهری. فصلنامه علمی راهور, 1399(32), 45-82.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3529
dc.identifier.urihttp://talar.jrl.police.ir/article_94118.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/395655
dc.description.abstractزمینه و هدف: در نواحی داخل شهری لازم است تا به­نحوی سرعت، به‌منظور مدیریت ایمنی تردد وسایل نقلیه کاهش داده شود. ابزارهای متنوعی برای این منظور توسعه داده ‌شده است که می­توان به دوربین‌های‌ کنترل‌ سرعت، سرعت‌کاه و تابلوی محدودیت سرعت به­عنوان مهم­ترین موارد اشاره کرد. روش: در اینجا، یک روش جدید با استفاده از چهار رویکرد کارایی ابزارهای مختلف مدیریت ‌سرعت بررسی ‌شده است. برای انجام مطالعات از یک مسیر شریانی با ابزارهای کنترل‌ سرعت متنوع در شهر کرمان استفاده شد. بر این اساس، روشی مبتنی بر تکنیک تداخل و شاخص‌های ایمنی جایگزین تصادفات توسعه داده شد. یافته‌ها: نتایج بررسی­ها نشان داد که سرعت‌کاه­ها نسبت به دوربین کنترل سرعت، تأثیر بیشتری بر کاهش سرعت وسایل نقلیه دارند. به‌طور متوسط، سرعت‌کاه قادر است میزان سرعت وسایل ­نقلیۀ عبوری را نسبت به دوربین کنترل سرعت به‌اندازۀ بیش از 20 کیلومتر بر ساعت کاهش دهد. همچنین درصد وسایل ­نقلیه­ای که پس از سرعت‌کاه سرعت خود را به حد سرعت مجاز رساندند، در حدود 15 درصد بیش از دوربین کنترل سرعت بوده است؛ اما تابلوی محدودیت سرعت در سطح اطمینان 95 درصدی، اثری بر کاهش سرعت رانندگان نداشت. همچنین یکی از مشکلات اصلی سرعت‌کاه­ها، نرخ بالای شتاب ترمزگیری وسایل­ نقلیه بوده و استفاده از تابلوی پیش‌آگاهی، تأثیر چندانی بر بهبود عملکرد آن‌ها در سطح اطمینان 95 درصدی نداشت. نتایج و پیشنهادها: بنابراین بایستی بازنگری به‌منظور افزایش اثرگذاری تابلوهای ترافیکی بر رانندگان صورت پذیرد. همچنین بر اساس نتایج حاصل‌شده می‎توان بیان داشت که افزایش تعداد و تنوع ابزارهای سرعت در یک مسیر می­تواند بر بهبود عملکرد آن‌ها برای مدیریت سرعت مؤثر باشد؛ به‌گونه‌ای که بر اساس تحلیل­های آماری صورت‌پذیرفته در سطح اطمینان 95 درصدی، میانگین سرعت وسایل­ نقلیه و شاخص­های یکنواختی سرعت و میزان تخطی از سرعت مجاز، در دو مسیر با ابزارهای مدیریت سرعت متفاوت، دارای تفاوت معنی­داری هستند.fa_IR
dc.format.extent4944
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی راهورfa_IR
dc.relation.ispartofTraffic Law Enforcement Research Studiesen_US
dc.subjectایمنیfa_IR
dc.subjectسرعت مجازfa_IR
dc.subjectسرعت‌کاه و مدیریت سرعتfa_IR
dc.titleارزیابی عوامل مؤثر بر ارتقای عملکرد روش های مدیریت سرعت در راه های شریانی درون شهریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه شهید باهنر کرمانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد راه‌وترابری، دانشگاه شهید باهنر کرمان.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار بخش مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی سیرجانfa_IR
dc.citation.volume1399
dc.citation.issue32
dc.citation.spage45
dc.citation.epage82
nlai.contributor.orcid0000-0002-2112-9546


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد