• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی
    • دوره 21, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی
    • دوره 21, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتقاء یادگیری دانش‌آموزان در معادله ‌درجه ‌اول

    (ندگان)پدیدآور
    امینی فر, الههکریمی کیا, خدیجه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    319.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش به منظور ارتقاء یادگیری دانش‌آموزان در مبحث معادله درجه اول با توجه به اشتباهات مفهومی آن‌ها در این موضوع انجام گرفته است.در مطالعه مقدماتی آزمونی شامل45 سؤال مطابق با جدول هدف-محتوایی که بر اساس طبقه‌بندی بلوم بود، طرح شد. این آزمون بر روی 30 نفر از دانش‌آموزان پایه اول متوسطه شهرستان پاکدشت اجرا شد. با استفاده از ضریب دشواری، ضریب تمیز و ضریب هماهنگی درونی سؤالات، 19 سؤال نامناسب حذف گردید و آزمونی شامل 26 سؤال، با مقدار آلفای کرونباخ (872/0) باقی ماند که نشان دهنده پایایی و انطباق سؤالات طرح شده با اهداف آموزشی است. با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای 127 دانش‌آموز سال اول پایه متوسطه شهرستان پاکدشت انتخاب و در آزمون نهایی شرکت کردند. با استفاده از نتایج به‌دست آمده، مدل تجربی یادگیرنده تدوین گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری، نشان می‌دهد که اثر مجموع «شناسایی معادله» بر شکل‌گیری «حل معادله» و «معادلات هم‌ارز» به ترتیب 439/2=t و307/2= tاست که از نظر آماری در سطح 05/0>p معنادار می‌باشند. لذا «شناسایی معادله» موجب افزایش مؤلفه‌های «حل معادله» و «معادلات هم‌ارز» در یادگیرنده می‌شود. اثر مجموع «شناسایی معادله» و «حل معادله» بر شکل‌گیری «کاربرد» به‌ترتیب 600/2=t و 215/3=tاست که از نظر آماری در سطح01/0>p معنادار می‌باشند. لذا این دو مؤلفه تسهیل‌ساز «کاربرد» در یادگیرنده می‌شوند.  
    کلید واژگان
    معادله درجه اول
    اشتباهات مفهومی
    یادگیری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-11-22
    1393-09-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه ریاضی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش ریاضی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

    شاپا
    8817-2008
    2588-672X
    URI
    http://education.scu.ac.ir/article_11088.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386318

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب