دوره 21, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • مروری بر علل تأسیس، چگونگی شکل‌گیری و تأثیرات مدرسه دارالفنون در جامعه ‌ایران عهد قاجار 

    علم, محمدرضا؛ بی‌صدا, بهاره (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-11-22)
    با وقوع جنگ میان ایران و روس در دوره‌ی ‌فتحعلی‌شاه و شکست‌‌های متعدد دربار قاجار، سؤالاتی در ذهن سیاستگران، دولتمردان و نخبگان عرصه‌ی فرهنگ به وجود آمد که به دنبال یافتن پاسخ برای علت شکست‌ها برآمدند. عباس‌میرزا و قائم ...

  • روابط ساده و ترکیبی مؤلفه‌های سازمان یادگیرنده با اثربخشی سازمانی در مدارس هیأت امنایی و عادی 

    قنبری, سیروس؛ اسکندری, اصغر (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-11-22)
    چکیده: این پژوهش با هدف بررسی و مقایسۀ رابطۀ بین سازمان یادگیرنده با اثربخشی سازمانی در مدارس ابتدایی هیأت امنایی و عادی استان همدان انجام شد. روش پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از حیث شیوۀ جمع آوری داده ها توصیفی- همبستگی ...

  • مفاهیم آستانه: افقی نوین برای پژوهش در برنامه درسی 

    یوسف زاده, محمدرضا؛ کرمی, زهره (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-11-22)
    هدف از مقاله، معرفی مفاهیم آستانه و جایگاه آنها در دیسیپلین ها و معرفی این مفاهیم به عنوان افقی نوین برای پژوهش در برنامه درسی است. تئوری مفاهیم آستانه، اولین بار در سال 2003 توسط مایر و لند معرفی شد. این تئوری به وسیله ...

  • تجارب معلمان پایه ششم ازاجرای برنامه ی درسی کار و فناوری 

    ادیب, یوسف؛ فتحی آذر, اسکندر؛ عزتی, محمدرضا (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-11-22)
    این پژوهش به مطالعه ی اجرای برنامه درسی کار و فناوری بر اساس تجارب معلمان در پایه ششم ابتدایی در اولین سال اجراختصاص یافته است. .مطالعه از نوع کیفی بوده و با استفاده از روش پدیدارشناسی انجام شده است. ابزار جمع آوری داده ...

  • جایگاه مغفول آموزش محیط زیست در کتب درسی (مطالعه موردی؛ کتب علوم و تعلیمات اجتماعی مقطع راهنمایی) 

    امینی, محمد؛ ماشاالهی, زهرا (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-11-22)
    هدف اصلی این پژوهش بررسی و ارزیابی میزان توجه به آموزش ...

  • تأمل بر صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در مطالعات برنامه درسی 

    عباباف, زهره؛ فراستخواه, مقصود؛ مهرعلی زاده, یداله؛ فتحی واجارگاه, کورش (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-11-22)
    هدف از این مقاله، تأمل بر صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در مطالعات برنامه درسی متناسب با برخی تحولات اجتماعی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح جهان است. اگر نهاد آموزش و پرورش به دنبال کاهش فاصله بین برنامه‌های درسی قصد شده، ...

  • عوامل تأثیرگذار بر توسعه کمی خصوصی‌سازی آموزش عالی در ایران 

    آراسته, حمیدرضا؛ جمشیدی, لاله (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-11-22)
    این پژوهش با هدف شناسایی عوامل تأثیرگذار بر توسعه کمی خصوصی‌سازی آموزش عالی در ایران انجام شد. به منظور تحقق هدف این پژوهش، از پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر 24 گویه استفاده گردید. ضریب پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای ...

  • شناسایی نقاط ضعف طرح ارزشیابی توصیفی 

    سواری, کریم؛ نیسی, عبدالکاظم (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-11-22)
    هدف از پژوهش حاضر، شناسایی نقاط ضعف طرح ارزشیابی توصیفی از دید معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان اهواز می باشد. جامعه پژوهش در این مطالعه کلیه معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان اهواز را تشکیل داده اند. برای ...

  • ارتقاء یادگیری دانش‌آموزان در معادله ‌درجه ‌اول 

    امینی فر, الهه؛ کریمی کیا, خدیجه (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-11-22)
    این پژوهش به منظور ارتقاء یادگیری دانش

  • تبیین چیستی و چگونگی تربیت هنری از منظر رویکرد تلفیقی رئالیسم انتقادی روی باسکار 

    پورکریمی هاوشکی, مجتبی؛ حسنی, حجت؛ یاری دهنوی, مراد (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-11-22)
    هدف این پژوهش چیستی و چگونگی تربیت هنری از منظر رویکرد تلفیقی رئالیسم انتقادی روی باسکار می‌باشد. در این زمینه دو سؤال مورد بررسی قرار گرفته است: 1- رویکرد تلفیقی به هنر چیست؟ 2- تربیت هنری از منظر تلفیقی چگونه قابل تحقق ...