بررسی کارایی شیوهی فرنالد در ترمیم اختلال نارساخوانی دانشآموزان پایهی سوم ابتدایی شهر تبریز
(ندگان)پدیدآور
فتحی آذر, اسکندرخانجانی, زینبنادرحاضری, رقیهبهادری خسروشاهی, جعفرنوع مدرک
Textعلمی- پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی کارایی شیوهی فرنالد در ترمیم اختلال نارساخوانی دانشآموزان پایهی سوم ابتدایی شهر تبریز بود. طرح پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعهی آماری پژوهش را دانشآموزان نارساخوان پایهی سوم ابتدایی شهر تبریز در سال تحصیلی 90-1389 تشکیل میدادند که از این تعداد 30 دانشآموز به صورت نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای انتخاب و به روش تصادفی در گروههای آزمایش و کنترل گمارده شدند. برای جمعآوری دادهها از آزمون تشخیصی خواندن، آزمون هوشی ریون، استفاده شد. دادهها با روش آماری تحلیل کواریانس مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که شیوهی کارایی فرنالد در ترمیم اختلال نارساخوانی دانشآموزان مؤثر بوده است و بین دو گروه آزمایش و کنترل در نمرات پسآزمون تفاوت معنیداری وجود دارد. 
کلید واژگان
اختلالات یادگیرینارساخوانی
شیوهی فرنالد
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2013-11-221392-09-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz
شاپا
8817-20082588-672X




