مرور دوره 20, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
- 
تأملی بر سیر تحول در مفهوم وجایگاه عقل در دورهی یونان باستان و قرون وسطی و دلالتهای آن برای تعلیم و تربیت (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-11-22)این مقاله سعی بر آن دارد تا به سیر تحول مفهوم و جایگاه عقل در یونان باستان و قرون وسطی پرداخته و تغییرات و تفاوتهای به وجود آمده در مفهوم عقل به عنوان اساسیترین عنصر شناخت بشری را مورد بررسی قرار داده سپس به ارزیابی ...
 
- 
تأثیر محیط یادگیری ترکیبی بر رضایت و یادگیری کارشناسان بخش صنعت (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-11-22)با اشاعهی فناوری اطلاعات در جوامع، یادگیری الکترونیکی نیز به عنوان یک راهبرد آموزشی مورد توجه قرار گرفته و در این میان رویکرد یادگیری ترکیبی (تلفیق آموزش الکترونیکی و حضوری) بسیار مورد توجه بوده است. هدف پژوهش حاضر مقایسهی ...
 
- 
رابطهی جوّ مدرسه و زورگویی دانشآموزان دبیرستانی شهر یزد (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-11-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین جوّ مدرسه و زورگویی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر یزد در سال تحصیلی 91-90 میباشد. در این پژوهش از روش توصیفی همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیهی دانشآموزان مقطع متوسطه ...
 
- 
واکاوی جایگاه رویکرد موجود در برنامه درسی هنر دوره راهنمایی (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-11-22)سواد هنری، فعالیتی چند بُعدی است که ارزش ذاتی و ابزاری آن در نظامهای آموزشی رو به افزایش است. نظامهای آموزشی نیز در قالب رویکردهای آموزش هنر میتوانند به رشد آن کمک نمایند. عدم شناخت درست از طیف رویکردهای موجود در آموزش ...
 
- 
آموزش و پرورش و محیط زیست (نگرش، آگاهی و رفتارهای زیست محیطی دانشآموزان) (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-11-22)با افزایش مسایل و مشکلات زیست محیطی، نیاز به تغییر نگرش و رفتار افراد در بین گروههای مختلف اجتماعی به خصوص دانشآموزان اجتنابناپذیر میباشد. در این مطالعه، میزان آگاهی، نگرش و رفتار زیست محیطی دانشآموزان دوره متوسطه و ...
 
- 
تأثیر شیوهی سؤال پرسیدن سقراطی بر آموزش تفکر انتقادی (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-11-22)هدف از این پژوهش بررسی تأثیر آموزش تفکر انتقادی از طریق شیوهی سؤال پرسیدن سقراطی، بر مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بود. جامعه این پژوهش، شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ...
 
- 
بررسی اثربخشی ارتباطات سازمانی مدیران گروههای آموزشی با دانشجویان (مطالعهی موردی دانشگاه شهید چمران اهواز) (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-11-22)هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی ارتباطات سازمانی بین مدیران گروههای آموزشی با دانشجویان از دیدگاه دانشجویان دورهی کارشناسی در دانشگاه شهید چمران اهواز بود. روش پژوهش، روش آمیخته (کمی و کیفی) بود. بدین منظور 240 نفر از ...
 
- 
بررسی و تحلیل مؤلفههای آموزش صلح در کتابهای درسی دورهی ابتدایی (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-11-22)هدف اصلی این پژوهش بررسی و تحلیل محتوای کتابهای درسی دورهی ابتدایی بر مبنای مؤلفههای آموزش صلح از قبیل: حس همبستگی، فرهنگ گذشت و بخشش، احساس مسئولیت در برابر دیگران، شناخت تنوع و تفاوتهای فردی، نفی تمایزات قومی، نژادی ...
 



