مرور دوره 18, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
بررسی رابطه بین تعهد سازمانی با رفتار مدنی سازمانی مدیران مدارس راهنمایی و متوسطه شهرستان دزفول (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2011-08-23)این مطالعه رابطه بین تعهد سازمانی و رفتار مدنی سازمانی را مورد بررسی قرار داده است. نمونه تحقیق شامل 160 نفر از مدیران مدارس شهرستان دزفول بود که با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ضریب همبستگی ساده و چندگانه برای ...
 
- 
بررسی زمینههای ایجاد سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش شهر سمنان (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2011-08-23)پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی پیمایشی است که هدف آن بررسی زمینههای ایجاد سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش شهر سمنان بوده است. جامعه آماری شامل کلیهی کارکنان آموزش و پرورش شهر سمنان به تعداد 1715 نفر بوده که با استفاده از ...
 
- 
بررسی مدل روابط بین عوامل اجتماعی کلاس و پیامدهای عاطفی، انگیزشی و تحصیلی خودکارآمدی ادراک شدهی ریاضی روی نمونهیی از دانشآموزان دوره راهنمایی (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2011-08-23)مطالعهی تعاملهای اجتماعی در مجموعههای آموزشی و تأثیرهای شناختی، انگیزشی و عاطفی آن در امور درسی هدف این تحقیق بوده است. در راستای این هدف الگوی روابط علّی بین پیامدهای عاطفی، انگیزشی و تحصیلی خودکارآمدی ادراکشده ریاضی ...
 
- 
تحلیل جامعه شناختی نظریه تعلیم و تربیت امیل دورکهایم (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2011-08-23)این مقاله در پی آن است تا به تحلیل و بررسی فعالیتهای علمی دورکهایم در خصوص اهمیت دخالت دولت در حوزهی برنامهریزیهای اخلاقی، دانش اجتماعی و جامعه شناسی برای ایجاد انسجام و توازن اجتماعی بپردازد. دورکهایم در فعالیتهای ...
 
- 
«عقلانیت انتقادی» از منظر کارل پوپر و دلالتهای آن برای تربیت اخلاقی (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2011-08-23)نگاهی به ابعاد فردی و اجتماعی زندگی بشر نشان میدهد که انسان در هیچ دورهای از تاریخ، بینیاز از اخلاق و تربیت اخلاقی نبوده است. یکی از فیلسوفانی که با در نظر گرفتن مقتضیات جهان معاصر، موضوع اخلاق را اندیشمندانه مورد مداقه ...
 
- 
مقایسهی تأثیر روش تدریس مبتنی بر ساخت و سازگرایی و روش سنتی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضیات (1) در دانشآموزان پسر سال اول متوسطه شهرستان باغملک (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2011-08-23)هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسهی تأثیر روشهای تدریس مبتنی بر ساخت و سازگرایی و روش سنتی بر پیشرفت تحصیلی در درس ریاضیات (1) دانشآموزان پسر سال اول متوسطه میباشد. روش تحقیق در این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی دو گروهی با ...
 



