• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه کارکردهای اجرایی در دانش‌آموزان با آسیب شنوایی و دانش‌آموزان عادی

    (ندگان)پدیدآور
    رفیع خواه, محسنشیخ محمدی, عباسبرهان, اعظممهاجرانی, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    629.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کارکردهای اجرایی اهمیت زیادی در رشد زبان، کنترل رفتار، مهارت‌های سازشی، مهارت‌های تحصیلی و اجتماعی دارند. با توجه به اهمیت کارکردهای اجرایی هدف پژوهش حاضر مقایسه کارکردهای اجرایی در دانش‌آموزان با آسیب شنوایی و دانش‌آموزان عادی است. در این مطالعه، که به روش تحلیلی- مقایسه­ای انجام شد، 22 دانش‌آموز با آسیب شنوایی شدید و عمیق و 22 دانش­آموز بهنجار دبستانی در دو مؤلفه‌ی انعطاف‌پذیری ذهنی و برنامه­ریزی مورد مقایسه قرار گرفتند. ابزارهای به کار رفته در پژوهش عبارت بودند از آزمون تنظیم کارت ویسکانسین (WCST) و آزمون برج لندن (TOL). برای تحلیل داده‌ها از آزمون t استفاده شد. یافته­های این پژوهش نشان داد که بین دانش­آموزان با آسیب شنوایی و دانش­آموزان عادی در مؤلفه‌های انعطاف‌پذیری و برنامه­ریزی/حل مسئله تفاوت معنادار وجود نداشت (05/0
    کلید واژگان
    کارکردهای اجرایی
    انعطاف‌پذیری ذهنی
    برنامه‌ریزی/حل مسئله
    دانش‌آموزان با آسیب شنوایی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-06-22
    1393-04-01
    ناشر
    انجمن علمی کودکان استثنایی ایران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه تهران
    کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه تهران
    دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه تهران
    کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه تهران

    شاپا
    2588-3488
    2645-3630
    URI
    http://www.ceciranj.ir/article_68403.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382325

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب