• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانمندسازی کودکان استثنایی
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی بازی‌ها و فعالیت‌های مبتنی بر پروژه شِر بر سرزندگی و بازیگوشی کودکان آهسته‌گام

    (ندگان)پدیدآور
    قاسم زاده, سوگندنقدی, نیره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.950 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازی‌ها و فعالیت‌های مبتنی بر پروژه شِر بر سرزندگی و بازیگوشی کودکان آهسته‌گام انجام‌شده است. روش: جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش‌آموزان آهسته‌گام 6 تا 8 ساله در شهر اصفهان که در سال تحصیلی 96-1395 مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش، شامل 30 دانش‌آموز آهسته‌گام بودند که به‌صورت در دسترس انتخاب و به‌صورت تصادفی به دو گروه آزمایش (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) تقسیم شدند. ابزار پژوهش، مقیاس سرزندگی و مقیاس بازیگوشی کودکان بود. به گروه آزمایش در 24 جلسه یک‌ساعته، بازی‌ها و فعالیت‌های مبتنی بر پروژه شِر آموزش داده شد و گروه کنترل تحت هیچ‌گونه آموزشی قرار نگرفت. برای تحلیل داده‌های پژوهش از نرم‌افزار SPSS نسخه 21 و آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که بازی‌ها و فعالیت‌های مبتنی بر پروژه شِر بر سرزندگی (001/0=P) و نیز مؤلفه‌های بازیگوشی از قبیل انگیختگی فیزیکی (001/0=P)، انگیختگی اجتماعی (001/0=P)، انگیختگی شناختی (001/0=P)، شادی آشکار (001/0=P) و حس شوخ‌طبعی (001/0=P) در کودکان آهسته گام تأثیر دارد. نتیجه‌گیری: با توجه به این نتایج، می‌توان این‌گونه قضاوت کرد که بازی‌ها و فعالیت‌های مبتنی بر پروژه شِر روش مناسبی جهت بهبود سرزندگی و بازیگوشی در کودکان آهسته گام است و می‌توان از آن در مراکز آموزشی و توان‌بخشی بهره برد.
    کلید واژگان
    بازیگوشی
    بازی‌ها و فعالیت‌های مبتنی بر پروژه شِر
    کودکان آهسته گام
    سرزندگی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-03-21
    1396-01-01
    ناشر
    انجمن علمی کودکان استثنایی ایران

    شاپا
    2588-3488
    2645-3630
    URI
    http://www.ceciranj.ir/article_63549.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382311

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب