دوره 8, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی تمرینهای حرکتی ریتمیک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان کم توان ذهنی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-03-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی تمرینهای حرکتی ریتمیک بر کارکردهای اجرایی دانش آموزان پسر کمتوان ذهنی انجام شد.روش: این پژوهش یک مطالعهی شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون و ...
-
اثربخشی آموزش تحرک و جهت یابی بر مهارتهای اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان نابینا
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-03-21)هدف: پژوهش حاضر بهمنظور بررسی اثربخشی آموزش تحرک و جهتیابی بر مهارتهای اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان نابینای 12 تا 18 سال انجام شد. روش: روش پژوهش تحقیق شبه آزمایشی با پیشآزمون ...
-
پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام بر اساس ویژگیهای شخصیتی، منبع کنترل و انگیزش پیشرفت
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-03-21)پژوهش حاضر با هدف پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشآموزان آهستهگام بر اساس ویژگیهای شخصیتی، منبع کنترل و انگیزش پیشرفت دانشآموز 16 انجام شد. این پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل همه دانشآموزان آهستهگام شهر ورامین بود ...
-
اثربخشی آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر ارتباط والد ـ فرزند و تنیدگی والدینی دانشآموزان دارای نارسایی توجه
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-03-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر ارتباط والد ـ فرزند و تنیدگی والدینی دانشآموزان دارای نارسایی توجه انجام گرفت. روش: در یک طرح تحقیق شبهآزمایشی با گروه گواه و از نوع طرح دوگروهی ناهمسان ...
-
اثربخشی برنامه مداخله خانواده محور بر پایه مشابه درمانی بر کنترل اضطراب مادر و بهبود شب ادراری در کودکان پیش دبستانی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-03-21)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی برنامه مداخله محور بر پایه مشابه درمانی بر کنترل اضطراب مادر و بهبود شبادراری کودکان پسآزمون و گروه شاهد بود. – پیشدبستانی شهر تهران انجام گرفت. روش: این پژوهش، یک مطالعه شبه آزمایشی با طرح ...
-
اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ آﻣﻮزش ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺑﺮ ﻣﯿﺰان ﺗﻮﺟﻪ و ﺣﺎﻓﻈﻪ ﻓﻌﺎل ﮐﻮدﮐﺎن ﺑﺎ اﺧﺘﻼل ﮐﻢﺗﻮﺟﻬﯽ
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-03-21)ﻫﺪف: اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗﻌﯿﯿﻦ اﺛﺮﺑﺨﺸـــﯽ آﻣﻮزش ﺷـــﻨﺎﺧﺘﯽ ﺑﺮ ﻣﯿﺰان ﺗﻮﺟﻪ و ﺣﺎﻓﻈﻪ ﻓﻌﺎل داﻧﺶآﻣﻮزان دﺧﺘﺮ ﺑﺎ اﺧﺘﻼل ﮐﻢﺗﻮﺟﻬﯽ دﺧﺘﺮ ﺑﺎ اﺧﺘﻼل 03 ﺑﯿﺶﻓﻌﺎﻟﯽ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ.روش: ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ، ﯾﮏ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺷﺒﻪآزﻣﺎﯾﺸﯽ ﺑﺎ ﻃﺮح ﭘﯿﺶآزﻣﻮن- ﭘﺲآزﻣﻮن و ﮔﺮوه ...
-
تدوین برنامه ارتقای کیفیت زندگی و بررسی تأثیر آن بر کیفیت زندگی مادران و سازش یافتگی اجتماعی دختران آهستهگام با نشانگان داون
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-03-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی و تدوین برنامه ارتقای کیفیت زندگی و ارزشیابی اثربخشی آن در کیفیت زندگی مادران و سازش یافتگی اجتماعی دختران آهستهگام با نشانگان داون انجام شد. روش: روش پژوهش شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون، پسآزمون ...



