پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان آهسته گام بر اساس ویژگیهای شخصیتی، منبع کنترل و انگیزش پیشرفت
(ندگان)پدیدآور
میرحیدری, سیدجعفرمیرهاشمی, مالکابوالمعالی, خدیجهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشآموزان آهستهگام بر اساس ویژگیهای شخصیتی، منبع کنترل و انگیزش پیشرفت  دانشآموز 16 انجام شد. این پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل همه دانشآموزان آهستهگام شهر ورامین بود که از بین آنان با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. همه آنها پرسشنامههای ویژگیهای شخصیتی، منبع کنترل و انگیزش پیشرفت را تکمیل کردند. معدل دانشآموزان بهعنوان شاخص عملکرد تحصیلی در نظر گرفته شد. دادهها با روش رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج نشان داد که ویژگیهای شخصیتی سازگاری و وظیفهشناسی، منبع کنترل درونی و انگیزش پیشرفت با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معنادار و   درصد از تغییرات عملکرد تحصیلی را پیشبینی کردند. 92/8 روانرنجورخویی با عملکرد تحصیلی رابطه منفی و معنادار داشتند. این متغیرها توجه به متغیرهایی مانند ویژگیهای شخصیتی، منبع کنترل و انگیزش پیشرفت نقش حیاتی در پیشبینی عملکرد تحصیلی دارد
کلید واژگان
انگیزش پیشرفت منبع کنترل ویژگی های شخصیتیشماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-03-211396-01-01
ناشر
انجمن علمی کودکان استثنایی ایرانشاپا
2588-34882645-3630




