نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبخشی زاده, شهرزادfa_IR
dc.contributor.authorافروز, غلامعلیfa_IR
dc.contributor.authorبه پژوه, احمدfa_IR
dc.contributor.authorغباری بناب, باقرfa_IR
dc.contributor.authorشکوهی یکتا, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:28:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:28:13Z
dc.date.available1399-07-09T10:28:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:28:13Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-16en_US
dc.date.submitted1397-03-26fa_IR
dc.identifier.citationبخشی زاده, شهرزاد, افروز, غلامعلی, به پژوه, احمد, غباری بناب, باقر, شکوهی یکتا, محسن. (1395). اثربخشی آموزش مهارت‌های تاب‌آوری مبتنی بر معنویت اسلامی بر میزان رضامندی زوجیت و مؤلفه‌های تاب‌آوری معنوی در مادران با کودکان آهسته‌گام. توانمندسازی کودکان استثنایی, 7(4), 60-75.fa_IR
dc.identifier.issn2588-3488
dc.identifier.issn2645-3630
dc.identifier.urihttp://www.ceciranj.ir/article_63703.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382257
dc.description.abstract<strong>هدف</strong>: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های تاب‌آوری مبتنی بر معنویت اسلامی بر ارتقای مهارت‌های رضامندی زوجیت و مولفه‌های تاب‌آوری معنوی مادران کودکان آهسته‌گام انجام شد. <strong>روش و ابزارها:</strong> روش پژوهش مذکور از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌‎آزمون بود. برای ارزیابی متغیرها ازمقیاس رضامندی همسران دکتر افروز (1389) و مقیاس محقق‌ ساخته تاب‌آوری مبتنی بر معنویت اسلامی استفاده شد. 30 نفر از مادران کودکان آهسته‌گام شهرستان دهدشت و حومه با انتساب تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل در پژوهش حاضر مشارکت کردند. تحلیل داده‌ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چند متغیره نشان داد که اجرای برنامۀ مداخله‌ای بر میزان رضامندی زوجیت و مولفه‌های تاب‌آوری مبتنی بر معنویت اسلامی در مادران کودکان آهسته‌گام گروه آزمایشی در مرحلۀ پس‌آزمون به طور معناداری موثر بوده است. <strong>نتیجه‌گیری</strong>: یافته‌های پژوهش نشان داد که آموزش مهارت‌های تاب‌آوری مبتنی بر معنویت اسلامی می‌تواند میزان رضامندی زوجیت و مولفه‌های تاب‌آوری مبتنی بر معنویت اسلامی مادران کودکان آهسته‌گام را بهبود بخشد. <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent1436
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی کودکان استثنایی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofتوانمندسازی کودکان استثناییfa_IR
dc.relation.ispartofEmpowering Exceptional Childrenen_US
dc.subjectآموزش تاب‌آوری مبتنی بر معنویت اسلامیfa_IR
dc.subjectرضامندی زوجیتfa_IR
dc.subjectمادران کودکان آهسته‌گامfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش مهارت‌های تاب‌آوری مبتنی بر معنویت اسلامی بر میزان رضامندی زوجیت و مؤلفه‌های تاب‌آوری معنوی در مادران با کودکان آهسته‌گامfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد ممتاز روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue4
dc.citation.spage60
dc.citation.epage75


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد