مقایسه نیرومندی من و استقامت ذهنی در دانشآموزان دختر مدارس تیزهوشان با دانشآموزان دختر مدارس عادی
(ندگان)پدیدآور
عزیزی, مهدیهرضایی میرقائد, ملیحهسمیعی, مونانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این پژوهش مقایسه استقامت ذهنی و نیرومندی من بین دانشآموزان مدارس تیزهوش و عادی است. به منظور انجام این پژوهش 50 نفر از دانشآموزان مدرسه تیزهوشان به شیوه نمونه گیری در دسترس و 50  نفر از دانشآموزان مدارس عادی شهر یزد با استفاده از نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه های استقامت ذهنی و نیرومندی من بین آنها توزیع شد. سپس داده ها به وسیله آزمون t مستقل در سطح معناداری05/0˂p  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین نیرومندی من در دانش آموزان مدارس تیزهوش و عادی تفاوتی وجود ندارد (62/0=t) اما استقامت ذهنی در دانشآموزان تیزهوش بیشتر از دانشآموزان مدارس عادی است (16/3=t). بنابراین جو رقابتی حاکم بر مدارس تیزهوشان سبب افزایش نمره استقامت ذهنی در این افراد میگردد.
کلید واژگان
استقامت ذهنینیرومندی من
دانش آموزان تیزهوش
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-06-221394-04-01
ناشر
انجمن علمی کودکان استثنایی ایرانسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانکارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
شاپا
2588-34882645-3630




