نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعزیزی, مهدیهfa_IR
dc.contributor.authorرضایی میرقائد, ملیحهfa_IR
dc.contributor.authorسمیعی, موناfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:27:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:27:56Z
dc.date.available1399-07-09T10:27:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:27:56Z
dc.date.issued2015-06-22en_US
dc.date.issued1394-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-22en_US
dc.date.submitted1397-04-31fa_IR
dc.identifier.citationعزیزی, مهدیه, رضایی میرقائد, ملیحه, سمیعی, مونا. (1394). مقایسه نیرومندی من و استقامت ذهنی در دانش‌آموزان دختر مدارس تیزهوشان با دانش‌آموزان دختر مدارس عادی. توانمندسازی کودکان استثنایی, 6(2), 54-59.fa_IR
dc.identifier.issn2588-3488
dc.identifier.issn2645-3630
dc.identifier.urihttp://www.ceciranj.ir/article_66292.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382165
dc.description.abstractهدف از انجام این پژوهش مقایسه استقامت ذهنی و نیرومندی من بین دانش‌آموزان مدارس تیزهوش و عادی است. به منظور انجام این پژوهش 50 نفر از دانش‌آموزان مدرسه تیزهوشان به شیوه نمونه گیری در دسترس و 50  نفر از دانش‌آموزان مدارس عادی شهر یزد با استفاده از نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه های استقامت ذهنی و نیرومندی من بین آنها توزیع شد. سپس داده ها به وسیله آزمون t مستقل در سطح معناداری05/0˂p  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین نیرومندی من در دانش آموزان مدارس تیزهوش و عادی تفاوتی وجود ندارد (62/0=t) اما استقامت ذهنی در دانش‌آموزان تیزهوش بیشتر از دانش‌آموزان مدارس عادی است (16/3=t). بنابراین جو رقابتی حاکم بر مدارس تیزهوشان سبب افزایش نمره استقامت ذهنی در این افراد می‌گردد.fa_IR
dc.format.extent627
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی کودکان استثنایی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofتوانمندسازی کودکان استثناییfa_IR
dc.relation.ispartofEmpowering Exceptional Childrenen_US
dc.subjectاستقامت ذهنیfa_IR
dc.subjectنیرومندی منfa_IR
dc.subjectدانش آموزان تیزهوشfa_IR
dc.titleمقایسه نیرومندی من و استقامت ذهنی در دانش‌آموزان دختر مدارس تیزهوشان با دانش‌آموزان دختر مدارس عادیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage54
dc.citation.epage59


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد