مرور دوره 6, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
مقایسه نیرومندی من و استقامت ذهنی در دانشآموزان دختر مدارس تیزهوشان با دانشآموزان دختر مدارس عادی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2015-06-22)هدف از انجام این پژوهش مقایسه استقامت ذهنی و نیرومندی من بین دانشآموزان مدارس تیزهوش و عادی است. به منظور انجام این پژوهش 50 نفر از دانشآموزان مدرسه تیزهوشان به شیوه نمونه گیری در دسترس و 50 نفر از دانشآموزان مدارس ...
-
اثر بخشی برنامه مداخلات روانشناختی خانواده محور بر سلامت روان، رضامندی زوجیت و وزن تولد نوزادان مادران باردار شهر قزوین
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2015-06-22)هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی برنامه مداخلات روان شناختی خانواده محور بر سلامت روان، و رضامندی زوجیت و وزن تولد نوزادان مادران باردار در شهر قزوین میباشد. روش پژوهش حاضر از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون بود ...
-
اثربخشی مداخله نظریه ذهن بر ارتقاء سطوح نظریه ذهن کودکان دارای اتیسم با عملکرد بالا
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2015-06-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی مداخله نظریه ذهن بر افزایش سطوح نظریه ذهن کودکان مبتلا به اتیسم انجام شد. روش پژوهش آزمایشی و طرح آن پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. در این پژوهش 8 کودک مبتلا به اتیسم به صورت در دسترس ...
-
نقص ایگو و نابسامدی فکر در دختران نوجوان دچار آسیب در حرکت انتقالی: تبیینی برمبنای نظریه روابط ابژه
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2015-06-22)آسیب حرکتی، علاوه بر ایجاد محدودیتهای فیزیکی، اثراتی روانشناختی بر جای میگذارند و بر تصویر فرد از خود مؤثر هستند. این اثر، در سنین نوجوانی، شرایط ویژهای ایجاد میکند که به دلیل محدودیتهای فیزیکی نیازمند به حمایت، ...
-
اثر بخشی تمرینات یکپارچگی حسی بر کاهش رفتارهای کلیشهای کودکان درخودمانده
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2015-06-22)هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی تمرینات یکپارچگی حسی بر اساس تئوری آیرس بر کاهش رفتارهای کلیشهای کودکان در خود مانده 3-14سال بود و از نوع کاربردی نیمهآزمایشی میباشد. جامعه آماری شامل کودکان 3 تا 14 ساله درخودمانده استان ...



