دوره 10, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر افسردگی، اضطراب و تنیدگی دانشآموزان
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-06-22)هدف: این پژوهش با هدف تهیه بسته آموزشی مدیریت خشم برای دانشآموزان دبیرستانی انجام شد و تأثیر آن بر افسردگی، اضطراب و تنیدگی دانشآموزان را مورد بررسی قرار گرفت. روش: این پژوهش از نوع ...
-
اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر انعطافپذیری شناختی دانشآموزان ناشنوا
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-06-22)هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر انعطافپذیری شناختی دانشآموزان ناشنوا انجام شد. روش: روش این پژوهش، نیمهآزمایشی و طرح مورد استفاده در ...
-
اثربخشی بسته آموزشی تعامل والد- فرزند بر کیفیت دلبستگی کودکان دارای تعامل مادر-کودک ناکارآمد
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-06-22)هدف: تعامل مثبت بین مادر و کودک علاوه بر شکلدهی دلبستگی ایمن در فرزندان، میتواند از بروز بسیاری از آسیبهای روانشناختی، تحولی، هیجانی و اجتماعی کودک پیشگیری نماید. بر همین اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی ...
-
فراتحلیلی بر شیوع اختلال کاستی توجه و بیشفعالی در ایران
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-06-22)هدف: اختلال کاستی توجه و بیشفعالی از جمله شایعترین اختلالهای رفتاری دوران کودکی است که اثرات قابل ملاحظهای بر کودک، خانواده و جامعه دارد. هدف پژوهش حاضر فراتحلیلی بر شیوع اختلال کاستی توجه و بیشفعالی ...
-
اثربخشی برنامه آموزشی روابط درون خانوادگی بر رضامندی زوجیت مادران و تابآوری خواهران کودکان با اختلال طیف اتیسم
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-06-22)هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه آموزشی روابط درونخانوادگی بر رضامندی زوجیت مادران و تابآوری خواهران کودکان با اختلال طیف اتیسم بود. روش: این پژوهش یک مطالعه شبه آزمایشی با طرح ...
-
رابطه جهتگیری هدفی (با نقش میانجی تابآوری تحصیلی) و درگیری تحصیلی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-06-22)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه جهتگیری هدفی (با واسطهگری تابآوری تحصیلی) با درگیری تحصیلی انجام شده است. روش: روش تحقیق از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان ...
-
تأثیر آموزش ریاضی از طریق برنامههای آموزشی رایانهای بر یادگیری ریاضی و علاقه به ریاضی دانشآموزان دیرآموز
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-06-22)هدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش ریاضی از طریق برنامههای آموزشی رایانهای بر یادگیری مفاهیم ریاضی و علاقه به ریاضی دانشآموزان دیرآموز بود. روش: این پژوهش از نوع شبهآزمایشی با طرح ...
-
طراحی بسته توانبخشی شناختی خانواده محور و بررسی تأثیر آن بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان نارساخوان
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-06-22)هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی بسته توانبخشی شناختی خانوادهمحور و بررسی تأثیر آن بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان نارساخوان بود. روش:این پژوهش از نوع نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون _ پسآزمون ...
-
اثربخشی درمان ذهنآگاهی بر اضطراب و تنظیم هیجانی دانشآموزان تیزهوش دوره اول متوسطه
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2019-06-22)هدف: تکالیف درسی و شناختی زیاد در مدارس تیزهوشان، ممکن است فرایندهای روانشناختی و هیجانی دانشآموزان تیزهوش را دچار آسیب نماید. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان ذهنآگاهی بر اضطراب و ...



