دوره 10, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شناسایی و طبقهبندی انواع بازیهای مراکز پیشدبستانی شهرستان ملایر
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-02-20)بازی یک ابزار آموزشی بسیار مهم برای پرورش ظرفیتهای ذهنی، جسمانی، عاطفی و اجتماعی کودکان به شمار میآید. کودکان از طریق بازی میتوانند به شکل خلاقانهتر بیندیشند و مهارتهای هیجانی-اجتماعی خود را بهبود بخشند. پژوهش حاضر ...
-
تحلیل جنبههای تفکر خلاقانه در نقاشی کودکان 3 تا 5 سال (گروه سنی الف)
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-02-20)تصاویری که در نقاشی و تصویرسازی کودکان خلق میشوند در بیشتر موارد برخاسته از تفکری خلاق و دارای موضوعاتی خاص است. شناخت دقیق مضامین و ویژگیهای خلاقانۀ نقاشی کودکان و تحلیل و تفسیر درست آنها، ما را در شناخت نحوۀ تفکر آنها ...
-
تأثیرآموزش «فلسفه برای کودکان» بر تابآوری دانشآموزان ابتدایی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-02-20)هدف از پژوهش حاضر تعیین تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر تابآوری دانش آموزان ابتدایی است. این پژوهش از نوع کاربردی و تجربی به روش نیمه آزمایشی با دو گروه گواه و آزمایش صورت گرفت. برای این منظور، از میان جامعهی دانش آموزان ...
-
طراحی داستانهایی برای ایجاد گسلش شناختی در برنامه فلسفه برای کودکان و اثر بخشی آن بر کاهش علائم اختلال وسواس فکری – جبری کودکان دارای نشانه های OCD دوره ابتدایی شهرستان یزد
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-02-20)مطالعه حاضر باهدف ایجاد گسلش شناختی در برنامه فلسفه برای کودکان به شیوه حلقه کندوکاو تاثیر آن در کاهش علایم OCD در کودکان 8 تا 11 دارای نشانه OSD در استان یزد اجرا گردید. در این پژوهش 10 داستان با ویژگی های داستان های فبک ...
-
بررسی نقش میانجی سبک تفکر در رابطه بین هوش هیجانی معلمان و خلاقیت دانش آموزان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی برازش مدل رابطه هوش هیجانی معلمان و میزان خلاقیت دانش آموزان با میانجیگری سبک تفکر دردانش آموزان به روش همبستگی انجام شد.جامعه آماری،همه دانش آموزان دختر پایه دهم و یازدهم شهر قم در سال تحصیلی 98-97 ...
-
بررسی اثربخشی آموزش فلسفه به شیوه حلقه کند و کاو بر نظریه ذهن دانشآموزان نابینا
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-02-20)نظریه ذهن جز مهمترین مباحث شناخت اجتماعی در حوزه روانشناسی می باشد. آموزش فلسفه برای کودکان بر مهارت تفکر انتقادی و مهارتهای شناخت اجتماعی تأکید دارد. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش فلسفه به شیوه حلقه کندوکاو بر ...
-
مداخلات به هنگام آموزش اجتماعی-هیجانی در کودکان دبستانی: مطالعه مروری نظامند
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-02-20)هدف مطالعه حاضر بررسی مروری نظامند مداخلات به هنگام آموزش مهارتهای اجتماعی هیجانی در کودکان دبستانی بود. در پژوهش حاضر از طریق پژوهش مروری نظامند و جستجوی کلیدواژههای تخصصی در ارتباط با آموزش مهارتهای هیجانی-اجتماعی در ...
-
بررسی نقش میانجی سبک تفکر در رابطه بین هوش هیجانی معلمان و خلاقیت دانش آموزان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی برازش مدل رابطه هوش هیجانی معلمان و میزان خلاقیت دانش آموزان با میانجیگری سبک تفکر دردانش آموزان به روش همبستگی انجام شد.جامعه آماری،همه دانش آموزان دختر پایه دهم و یازدهم شهر قم در سال تحصیلی 98-97 ...
-
تحلیل جنبههای تفکر خلاقانه در نقاشی کودکان 3 تا 5 سال (گروه سنی الف)
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-02-20)تصاویری که در نقاشی و تصویرسازی کودکان خلق میشوند در بیشتر موارد برخاسته از تفکری خلاق و دارای موضوعاتی خاص است. شناخت دقیق مضامین و ویژگیهای خلاقانۀ نقاشی کودکان و تحلیل و تفسیر درست آنها، ما را در شناخت نحوۀ تفکر آنها ...
-
فراتحلیل اثر بخشی اجرای برنامه فلسفه برای کودکان بر مهارتهای فکری دانش-آموزان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-02-20)هدف پژوهش حاضر، جمعآوری و یکپارچهسازی اثربخشی اجرای «برنامه فلسفه برای کودکان» بر مهارتهای فکری و محاسبه میزان اثر آنها با استفاده از رویکرد پژوهشی فراتحلیل بود. بدین منظور 27 پژوهش(یازه زمانی1398- 1388) که از لحاظ ...
-
تآثیر برنامه آموزش فلسفه برای کودکان بر خودتنظیمی هیجانی کودکان کار
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-02-20)هدف اصلی این پژوهش، سنجش اثربخشی آموزش فلسفه برای کودکان بر بهبود خودتنظیمی هیجانی کودکان کار بود. این پژوهش بهصورت نیمه آزمایشی بود که در آن از طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش، ...
-
بررسی دیدگاه برساختگرایی اجتماعی درباره کودکی، و آموزههای آن برای برنامه آموزش تفکر به کودکان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2020-02-20)هدف این پژوهش بررسی دیدگاه برساخت گرایی اجتماعی در باره کودکی است و آنچه این دیدگاه برای برنامه آموزش تفکر به کودکان دارد. پژوهش با روش فلسفی صورت گرفته است. برساختگرایی اجتماعی دیدگاهی است که کودک و دوره کودکی را برساختهای ...



