بررسی تاثیر همسویی راهبردهای تجاری و منابع انسانی بر شاخص های عملکردی کلیدی مالی و رضایت کارکنان
(ندگان)پدیدآور
ایزدی یزدان آبادی, محسنحقانی, مهدیهامین, فرشته
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه ایجاد همسویی و تناسب میان راهبردهای مدیریت منابع انسانی با راهبردهای تجاری سازمان، موضوعی است که بهعنوان یکی از مهمترین مؤلفههای مؤثر در بهبود عملکرد سازمانها مطرح است. پژوهش حاضر، با هدف بررسی تأثیر راهبردهای تجاری و منابع انسانی و همسویی آنها بر شاخصهای عملکردی کلیدی مالی و رضایت کارکنان انجام گردید و در آن شش فرضیهی اصلی مورد بررسی قرار گرفت. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوهی پژوهش، توصیفیپیمایشی بهشمار میرود. برای سنجش متغیرهای مورد نظر، از دو پرسشنامهباطیف پنجگزینهایلیکرت که در مجموع شامل 75 سؤالبود،استفادهشد. جامعهی آماری پژوهش حاضر، شرکتهای تابعهی سازمان ملی صنایع مس ایران بود و پرسشنامههای پژوهش میان 118 نفر از مدیران و معاونان و367 تن از کارکنان این شرکتها توزیع گردید. نتایج پژوهش، تأثیر مثبت انواع راهبردهای منابع انسانی و تجاری را بر شاخصهای عملکردی کلیدی مالی و رضایت کارکنان و عدم تأثیر همسویی این راهبردها را بر متغیرهای مورد نظر نشان داد.
کلید واژگان
همسوییراهبرد منابع انسانی
راهبرد تجاری
شاخص عملکردی کلیدی مالی
رضایت کارکنان
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-07-231394-05-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)Imam Hussein University
سازمان پدید آورنده
فارغ التحصیل دانشگاه تهراندانشگاه تهران
استادیار دانشگاه تهران
شاپا
8254-80022645-5072



