دوره 8, شماره 29
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شاخصهای روانسنجی پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو 2013: با معرفی درگیری عاملی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-10-23)چکیده ابزارهای اندکی برای سنجش درگیری تحصیلی، به عنوان یکی از سازههای مهم در یادگیری و موفقیت در تحصیل، وجود دارد و هیچکدام مؤلفهی درگیری عاملی را مورد سنجش قرار نمیدهند. هدف پژوهش حاضر، ارائهی شاخصهای روانسنجی ...
-
ویژگی های روان سنجی مقیاس اشتیاق تحصیلی دانش آموزان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-10-23)دف پژوهش حاضر، بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس اشتیاق تحصیلی شافلی و همکاران (2002) بود. این مقیاس شامل 17 سؤال است که سه مؤلفه نیرومندی، جذب و وقف آزمودنیها را میسنجد. آزمودنیهای پژوهش 385 نفر از دانشآموزان دوره اول ...
-
ساخت، اعتباریابی ابزار سنجش ابعاد شایستگیهای منابع انسانی در شرکتهای دانش بنیان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-10-23)شایستگی های منابع انسانی امروز یکی از مهمترین نکات کانونی در مدیریت است. هدف اصلی این پژوهش ساخت، اعتباریابی و روایی یابی ابزار سنجش پرسشنامه شایستگی های منابع انسانی در شرکت های دانش بنیان بود. در حال حاضر، تعریف حوزه، ...
-
کاربرد مدل راش در برآورد و بهبود کیفیت اندازهگیری پرسشنامه شادکامی آکسفورد(OHQ)
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-10-23)پرسشنامه شادکامی آکسفورد(OHQ) یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سنجش شادکامی و بهزیستی ذهنی افراد است. پژوهش حاضر با هدف بررسی و بهبود کیفیت اندازهگیری این پرسشنامه با استفاده از مدل اندازهگیری راش به اجرا درآمد. برای این ...
-
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه خوش بینی علمی مدرسه و ارتباط آن با خوش بینی علمی دانشآموز، خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت در میان دانشآموزان شهر اردبیل
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-10-23)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه خوشبینی علمی مدرسه هوی و همکاران (2008) در بین دانشآموزان دوره متوسطه انجام گرفت. روش: روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر ...
-
مقایسه خطای استاندارد اندازهگیری شرطی در روشهای غیرخطی تبدیل نمرههای خام به نمرههای مقیاس
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-10-23)برای تفسیرپذیری بهتر و مقایسهپذیر کردن نمرهی آزمونها با همدیگر، نمرههای خام به دستآمده از خردهآزمونها را به مقیاس مشترکی تبدیل میکنند که به آن نمره مقیاس گفته میشود. روشهای متفاوت خطی و غیرخطی برای تبدیل نمرههای ...



