• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه اندازه گیری تربیتی
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه اندازه گیری تربیتی
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزشیابی کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی: مطالعه‌ی موردی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی

    (ندگان)پدیدآور
    بامنی‌مقدم, محمدرفیعی, سعیدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    472.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    استادان ارکان اصلی دانشگاه‌ها هستند و ارتقا کیفیت عملکرد آن‌ها، منجر به ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها می‌شود. از فرایندهایی که به منظور این ارتقا کیفیت انجام می‌شود، ارزشیابی مدرس است. این مطالعه با هدف تعیین و ارزیابی عوامل مؤثر بر کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی، روشی را برای ارزشیابی آن ارائه می‌کند. جامعه آماری پژوهش دانشجویان کارشناسی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1395 است که نظراتشان را درباره‌ی 50 نفر از اعضای هیئت علمی این دانشکده بیان کردند. به ازای هر عضو هیئت علمی تعداد 6 نفر از دانشجویان به صورت تصادفی انتخاب شدند که بر این اساس تعداد 300 پرسش‌نامه تهیه شد. روش مدل‌سازی معادلات ساختاری برای بررسی مدل اندازه‌گیری، مدل ساختاری و 6 فرضیه پژوهش به کار گرفته شد و تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق با استفاده از نرم‌افزار ایموس 22 انجام گرفت. پس از انجام آزمون‌های مناسب برای تایید مدل و محاسبه ضریب‌های رگرسیونی استاندارد شده، متغیر توانایی علمی بیش‌ترین تأثیر و متغیر رعایت نظم و مقررات آموزشی کم‌ترین تأثیر را بر روی کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دارا شدند. همچنین یافته‌ها بیانگر این است که دانشجویان از کیفیت تدریس اعضای هئیت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی رضایت دارند. در پایان پیشنهادهایی به منظور بهبود روش‌ ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی ارائه شده است.
    کلید واژگان
    کیفیت تدریس
    اعضای هیئت علمی
    ارزشیابی

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2017-10-23
    1396-08-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    گروه آموزشی آمار، دانشکده‌ی علوم ریاضی و رایانه، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
    گروه آموزشی آمار، دانشکده‌ی علوم ریاضی و رایانه دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.

    شاپا
    2252-004X
    2476-6240
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/jem.2018.21124.1523
    http://jem.atu.ac.ir/article_8372.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/357798

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب