دوره 4, شماره 15

 

ارسال های اخیر

  • ساخت و رواسازی مقیاس رویکرد سیستمی در برنامه‌ریزی آموزشی مدیران و معلمان غرب استان مازندران 

    ابراهیم پور کومله, سمیرا؛ خزایی, کامیان؛ آقا احمدی, قربانعلی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2014-03-21)
    زمینه: روایی و پایایی از مسائل مهم در حوزه آزمون‌سازی محسوب می‌شوند.رویکرد سیستمی مفهومی است با کارکردهای بسیار که تعامل افراد شاغل در بخش­های گوناگون یک نظام را موردتوجه قرار می‌دهد. هدف: پژوهش حاضر باهدف ساخت، هنجاریابی ...

  • ساخت و اعتباریابی پرسش‌نامه اعتیاد به تلفن همراه 

    سواری, کریم (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2014-03-21)
    زمینه: ازآنجایی‌کهدر قرن بیستم از اعتیاد به تلفن همراه به‌عنوان یک اختلال وسواسی و اعتیاد گونه یادشده است، استفاده مفرط از آن می‌تواند زمینه اعتیاد به آن را فراهم کند. هدف: هدف از تحقیق حاضر ساخت و تعیین ویژگی‌های روان‌سنجی ...

  • تأثیر به‌کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان 

    دانا, علی؛ نیلی احمدآبادی, محمدرضا؛ امیرتیموری, محمدحسن (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2014-03-21)
    کارپوشه الکترونیکی مجموعه‌ای از شواهد و مستندات دیجیتالی و الکترونیکی دانشجویان است که کوشش، پیشرفت و موفقیت تحصیلی آنها را در یک دوره آموزشی یا در یک درس نشان می‌دهد. پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر به‌کارگیری کارپوشه ...

  • تحلیل موازی: روشی برای تعیین تعداد عامل‌ها 

    حجازی, الهه؛ نقش, زهرا؛ شیرزادی فرد, میثم (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2014-03-21)
    زمینه: در مطالعات زیادی از تحلیل عاملی اکتشافی برای کاهش داده‌ها استفاده می‌شود. تعیین تعداد واقعی عامل‌های قابل‌استخراج بزرگترین مشکلی است که محققان در اجرای تحلیل عاملی با آن روبه‌رو می‌شوند. روش‌های معمول و رایج، تعداد ...

  • مقایسه توانمندی رویکرد بیزی مدل IRTچندسطحی و مدل کلاسیک چندسطحی: تحلیل داده‌های آزمون فیزیک تیمز پیشرفته (2008) 

    یونسی, جلیل؛ اسکندری, فرزاد؛ دلاور, علی؛ فلسفی نژاد, محمدرضا؛ فرخی, نورعلی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2014-03-21)
    زمینه: اعتبار تحلیل­های چندسطحی با تأکید بر تفاوت‌های نظریه­های اندازه­گیری (رویکرد کلاسیک اندازه­گیری و رویکرد نظریه جدید اندازه­گیری (IRT)) به کمک داده‌های مختلف مورد پژوهشهای اخیر بوده است. هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر ...

  • بررسی شاخص‌های روان‌سنجی پرسشنامه تاب‌آوری تحصیلیARI 

    سلطانی نژاد, مهرانه؛ آسیابی, مینا؛ ادهمی, بیانه؛ توانایی یوسفیان, سمیرا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2014-03-21)
    زمینه: مسئله موفقیت یا عدم موفقیت در امر تحصیل از مهم‌ترین دغدغه‌های هر نظام آموزشی در تمامی جوامع است. موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان هر جامعه نشان‌دهنده موفقیت نظام آموزشی درزمینۀ هدف‌یابی و توجه به رفع ...

  • بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس مهارت‌های اجرایی برای کودکان پیش‌دبستانی (فرم والد) 

    ابراهیمی, علی‌اکبر؛ عابدی, احمد؛ شیرانی, مهناز (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2014-03-21)
    زمینه: مهارت‌های اجرایی، توانایی‌های شناختی سطح بالا هستند که در فعالیت‌های روزانه و تکالیف یادگیری به کودکان کمک می‌کند. هدف: پژوهش حاضر به‌منظور بررسی روایی و اعتبار مقیاس مهارت‌های اجرایی برای کودکان پیش‌دبستانی صورت ...

  • بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی فرم کوتاه پرسشنامه تمایزیافتگی خود در دانشجویان ایرانی 

    فخّاری, نرگس؛ لطیفیان, مرتضی؛ اعتماد, جلیل (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2014-03-21)
    زمینه: "تمایزیافتگی خود" عامل مهمی در تجهیز فرد برای مقابله با عوامل تنیدگی­زا و ارتقای سلامت روان است. ازاین‌رو، تهیه ابزارهای کارآمد جهت سنجش این سازه، ضروری می‌نماید. هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگی­های روان­سنجی فرم ...