تلفیق؛ رویکردی مناسب برای ورود علم و فناوری نانو به محتوای برنامه درسی
(ندگان)پدیدآور
مهربان, زهرانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی رویکردی مناسب برای ادغام علم و فناوری نانو، در برنامههای درسی مدرسهای است. در این پژوهش، رویکردهای سازماندهی محتوای علم و فناوری نانو در برنامههای درسی مدرسهای چند کشور پیشرو در این زمینه، مورد بررسی قرار گرفت. این بررسی نشان داد که رویکرد غالب برای این کار، رویکردی تلفیقی  است که بسته به تعداد رشتههای درگیر در فرآیند تلفیق، بعضیها از نوع تلفیق چندرشتهای و بعضی دیگر، میانرشتهای هستند. رویکرد تلفیق چند رشتهای بهعنوان رویکردی مناسب برای ادغام علم و فناوری نانو با برنامههای درسی شیمی، فیزیک و زیستشناسی پیشنهاد شده است.
کلید واژگان
علم و فناوری نانورویکردهای تلفیق برنامه درسی
دانشپایه علمی
دوره دوم متوسطه نظری
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2014-11-221393-09-01




