مرور دوره 9, شماره 34 بر اساس تاریخ انتشار

  • شناسایی اشتباهات مفهومی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در معادله درجه اول 

    امینی‌فر, الهه؛ کریمی‌کیا, خدیجه؛ کمالی‌خمسه, فرحبخش (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2014-11-22)
    این مقاله با هدف شناسایی اشتباهات مفهومی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه شهرستان پاکدشت در مبحث معادله درجه اول انجام ...

  • تلفیق؛ رویکردی مناسب برای ورود علم و فناوری نانو به محتوای برنامه درسی 

    مهربان, زهرا (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2014-11-22)
    هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی رویکردی مناسب برای ادغام علم و فناوری نانو، در برنامه‌های درسی مدرسه­ای است. در این پژوهش، رویکردهای سازمان‌دهی محتوای علم و فناوری نانو در برنامه­های درسی مدرسه‌ای چند کشور پیشرو در این زمینه، ...

  • تحلیل محتوای کتاب‌های ریاضی چهارم و پنجم ابتدایی بر مبنای الگوی آموزش خلاقیت پلسک 

    عصاره, علیرضا؛ قهرمانی, علی اصغر (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2014-11-22)
    پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب­­های ریاضی پایه­های چهارم و پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 1390-1389، بر مبنای الگوی خلاقیت پلسک انجام شده است. به منظور جمع­آوری داده­ها، پژوهشگران فرمی برای تحلیل محتوای این دو کتاب مبتنی ...

  • باورهای جنسیتی مرتبط با ریاضی در ذهن دانش‌آموزان 

    فرامرزپور, نوشین؛ رفیع‌پور, ابوالفضل (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2014-11-22)
    هدف مقاله حاضر، بررسی باورهای دانش­آموزان در مورد ماهیت حوزه ریاضی از منظر جنسیت (مردانه، زنانه، خنثی) از طریق وجود یا نبودِ تفاوت جنسیتی در پاسخ­های دانش­آموزان بود. بدین منظور، مقیاس باورهای تحصیلی ریاضی توسط 400 نفر ...

  • درک مفهوم کسر توسط دانش‌آموزان پایه ششم دوره ابتدایی 

    ریحانی, ابراهیم؛ بخشعلی‌زاده, شهرناز؛ دوستی, ملیحه (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2014-11-22)
    پژوهش حاضر، درک و فهم دانش‌آموزان از کسرها را با در نظر گرفتن مدل بهر و همکاران مورد بررسی قرار می‌دهد. روش پژوهش، توصیفی- تحلیلی است. در این پژوهش، 366 نفر از دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان ساوه پس از انتخاب به روش ...