مرور دوره 13, شماره 48 بر اساس تاریخ انتشار

  • تاثیر آموزش اریگامی بر خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی منطقه 18 شهر تهران 

    رضایی, مریم؛ احمدی, غلامعلی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2018-05-22)
    پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر آموزش اریگامی بر خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی منطقه 18 شهر تهران انجام گرفته است. روش اجرای پژوهش روش نیمه تجربی است. جامعه آماری این پژوهش کل دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی ...

  • تدوین استانداردهای مهارت‌ گوش دادن و سخن گفتن در دوره اول ابتدایی 

    نجفی پازکی, معصومه؛ دادرس, محمد؛ دستجردی کاظمی, مهدی؛ صحرایی, رضامراد (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2018-05-22)
    هدف پژوهش شناسایی و تدوین استانداردهای مهارت گوش دادن و سخن گفتنِ دوره اول ابتدایی است. اجرای این تحقیق کیفی است در دو بخش انجام ‌شد: ابتدا با مطالعه پیشینه برنامه‌درسی سایر کشورها استاندارد‌ مهارت‌های زبانی استخراج ‌شد. ...

  • طراحی الگوی زیرساخت‌های تدوین برنامه درسی غیرمتمرکز مبتنی بر آمایش سرزمین در دوره ابتدایی 

    نجار, زهرا؛ طالبی, بهنام؛ پیری, موسی؛ یاری, جهانگیر (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2018-05-22)
    هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی زیرساخت های تدوین برنامه ی درسی غیرمتمرکز مبتنی بر آمایش سرزمین در دوره ی ابتدایی بود. نوع پژوهش کیفی و روش آن راهبرد نظریـه ی داده بنیـاد و جامعه ی آماری پژوهش صاحب ‌نظران آموزش و پرورش و اساتید ...

  • الگویی برای رهبری برنامه درسی در دوره ابتدایی ایران 

    ملکی, حسن؛ سلمانی, بابک؛ عباس پور, عباس؛ حکیم زاده, رضوان؛ امیرتیموری, محمد حسن (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2018-05-22)
    پژوهش حاضر با هدف ارائه و تبیین الگویی بومی از «رهبری برنامه­ درسی دوره ابتدایی» در شکل مدل پارادایمی «نظریه برخاسته از داده­ها» با رویکرد سیستماتیک انجام شده است. در انجام پژوهش حاضر داده­های لازم از طریق مصاحبه نیمه ...

  • تببین اهداف تربیت اقتصادی دوره ابتدایی در ایران مبتنی بر سنتزپژوهی 

    قندهاری, ازاده؛ مهرمحمدی, محمود؛ طلایی, ابراهیم؛ فرجی دیزجی, سجاد (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2018-05-22)
    پژوهش حاضر با هدف تببین اهداف تربیت اقتصادی در دوره ابتدایی انجام شده است و در گروه پژوهش­های کیفی قرار دارد، که در آن از روش سنتزپژوهی استفاده شده است. تکنیک­های متن­کاوی که برای کاوش متن داده یا کشف دانش از متن شناخته ...

  • سخن سردبیر 

    پدیدآور نامشخص (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2018-05-22)