• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 13, شماره 48
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 13, شماره 48
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تببین اهداف تربیت اقتصادی دوره ابتدایی در ایران مبتنی بر سنتزپژوهی

    (ندگان)پدیدآور
    قندهاری, ازادهمهرمحمدی, محمودطلایی, ابراهیمفرجی دیزجی, سجاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    691.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف تببین اهداف تربیت اقتصادی در دوره ابتدایی انجام شده است و در گروه پژوهش­های کیفی قرار دارد، که در آن از روش سنتزپژوهی استفاده شده است. تکنیک­های متن­کاوی که برای کاوش متن داده یا کشف دانش از متن شناخته شده، برای سنتزپژوهی به خدمت گرفته شده است. تکنیک­های استفاده شده برای متن­کاوی روی مجموعه­ اطلاعات متنی شامل: استخراج اطلاعات، خلاصه­سازی، گروه­بندی، خوشه­بندی و مصورسازی اطلاعات می­باشد. جامعه تحلیلی پژوهش مطالعه­ منابع پایه در زمینه اقتصاد اسلامی، نیازهای جامعه و بررسی ادبیات فارسی می­باشد که بصورت هدفمند، بخش­هایی از جامعه پژوهش که اهداف تربیت اقتصادی در دوره ابتدایی را پوشش می­داده مطالعه شده است. یافته­های حاصل از این پژوهش در چهار خوشه ویژگی­های فردی، ویژگی­های اجتماعی، مفاهیم اقتصادی و اخلاق اقتصادی ارائه شده است.
    کلید واژگان
    اهداف تربیت اقتصادی دوره ابتدایی
    سنتزپژوهی
    تکنیک­های متن­کاوی

    شماره نشریه
    48
    تاریخ نشر
    2018-05-22
    1397-03-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه تعلیم و تربیت دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس تهران ایران
    گروه تعلیم و تربیت دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس تهران ایران
    گروه تعلیم و تربیت دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس تهران ایران
    گروه اقتصاد دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس تهران ایران

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_82614.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352581

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب