مرور دوره 6, شماره 12 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
- 
نقش استدلالهای ترکیبیاتی در آموزش ریاضی دانشگاهی (انجمن مطالعات برنامه درسی, 2016-02-20)چکیده: در حل مسایل ترکیبیات در ریاضی، تنوع روشهای ترکیبیاتی برای اثبات قضیهها و استفاده از ابزارهای مختلف برای ارائه راه حلهای گوناگون، موجب میشود که مسیر استدلالهای ترکیبیاتی به راههای ابتکاری شباهت ...
 
- 
واکاوی چالشهای آموزش رویکرد هندسی حل معادلات دیفرانسیل خودگردان: مصاحبه تکلیف مدار (انجمن مطالعات برنامه درسی, 2016-02-20)چکیده: مطالعه چالشهای آموزش رویکرد هندسی حل معادلات دیفرانسیل (DE) خودگردان یکی از بحثهای آموزش ریاضی در سطح آموزش عالی است. به این دلیل، پژوهشی طراحی شد که هدف اصلی آن، شناخت جامعیت و عمق درک ...
 
- 
ظرفیتهای بالقوه و موانع استفاده از «رویکرد کاربرد و مدلسازی» در آموزش ریاضی دانشگاهی (انجمن مطالعات برنامه درسی, 2016-02-20)چکیده: در این مقاله، پس از بیان ضرورتهای توجه به «رویکرد کاربرد و مدلسازی» در برنامه درسی ریاضی دانشگاهی، تاریخچه و چرخههای مختلف مدلسازی در آموزش ریاضی معرفی خواهند شد. در ادامه پژوهش های ...
 
- 
تبیین مفهومی تفکر ریاضی: چیستی، چرایی و چگونگی (انجمن مطالعات برنامه درسی, 2016-02-20)چکیده: همه دانشآموزان میتوانند به صورت ریاضیوار فکر کنند و عمق و پیچیدگی ایدههای ریاضی خود را به عنوان هدف مهم آموزش ریاضی، افزایش دهد. هر چند این مهم هنوز به طور گسترده، در کلاسهای ریاضی ...
 



