• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
    • دوره 6, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
    • دوره 6, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ظرفیت‌های بالقوه و موانع استفاده از «رویکرد کاربرد و مدل‌سازی» در آموزش ریاضی دانشگاهی

    (ندگان)پدیدآور
    رفیع پور, ابوالفضل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    665.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده: در این مقاله، پس از بیان ضرورت‌های توجه به «رویکرد کاربرد و مدل‌سازی» در برنامه درسی ریاضی دانشگاهی، تاریخچه و چرخه‌های مختلف مدل‌سازی در آموزش ریاضی معرفی خواهند شد. در ادامه پژوهش های انجام شده در رابطه با «رویکرد کاربرد و مدل‌سازی» در آموزش ریاضی دانشگاهی مرور خواهند شد. سپس جزییات روش شناسی مربوط به استفاده از این رویکرد در تدریس یک درس ریاضی دانشگاهی ارایه خواهد شد. در این راستا یک مسئله مدل‌سازی مستلزم استفاده از مدل ریاضی به 39 از دانشجویان مهندسی ارایه شد و راه حل‌های آنها با توجه به چرخه مدل‌سازی هفت مرحله‌ای مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت. در پایان، پس از ارایه برخی از پاسخ‌‌های دانشجویان به این سؤال زمینه مدار دنیای واقعی و ارایه یک پاسخ نوعی درست، در رابطه با ظرفیت‌های بالقوه و موانع موجود بر سر راه استفاده از «رویکرد کاربرد و مدل‌سازی» در آموزش ریاضی دانشگاهی بحث خواهد شد.  .
    کلید واژگان
    کاربرد و مدلسازی
    مسایل دنیای واقعی
    آموزش ریاضی دانشگاهی

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه شهید باهنر کرمان

    شاپا
    2538-2241
    URI
    http://www.icsajournal.ir/article_16439.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352502

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب