ظرفیتهای بالقوه و موانع استفاده از «رویکرد کاربرد و مدلسازی» در آموزش ریاضی دانشگاهی
(ندگان)پدیدآور
رفیع پور, ابوالفضلنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده: در این مقاله، پس از بیان ضرورتهای توجه به «رویکرد کاربرد و مدلسازی» در برنامه درسی ریاضی دانشگاهی، تاریخچه و چرخههای مختلف مدلسازی در آموزش ریاضی معرفی خواهند شد. در ادامه پژوهش های انجام شده در رابطه با «رویکرد کاربرد و مدلسازی» در آموزش ریاضی دانشگاهی مرور خواهند شد. سپس جزییات روش شناسی مربوط به استفاده از این رویکرد در تدریس یک درس ریاضی دانشگاهی ارایه خواهد شد. در این راستا یک مسئله مدلسازی مستلزم استفاده از مدل ریاضی به 39 از دانشجویان مهندسی ارایه شد و راه حلهای آنها با توجه به چرخه مدلسازی هفت مرحلهای مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت. در پایان، پس از ارایه برخی از پاسخهای دانشجویان به این سؤال زمینه مدار دنیای واقعی و ارایه یک پاسخ نوعی درست، در رابطه با ظرفیتهای بالقوه و موانع موجود بر سر راه استفاده از «رویکرد کاربرد و مدلسازی» در آموزش ریاضی دانشگاهی بحث خواهد شد. .
کلید واژگان
کاربرد و مدلسازیمسایل دنیای واقعی
آموزش ریاضی دانشگاهی
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01




