بررسی وضعیت دورههای مجازی آموزش ضمن خدمت فرهنگیان (مطالعه موردی: فرهنگیان منطقه دهلران)
(ندگان)پدیدآور
حکیم زاده, رضوانملکی پور, احمدملکی پور, موسیقاسم پور, عرفانهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت موجود دورههای مجازی آموزش ضمن خدمت فرهنگیان میباشد. این تحقیق از نوع توصیفی بوده که با استفاده از روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری به تعداد 881 نفر از فرهنگیان منطقه دهلران در سال 1393 است. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، 267 نفر تعیین شد. با استفاده از روش نمونهگیری طبقه ای، 134 مرد و 133 زن به عنوان نمونه انتخاب شدند، که به پرسشنامه محققساختهای که بر اساس مبانی نظری پژوهش و تحقیقات پیشین تهیه شده بود، پاسخ دادند. روایی محتوایی و صوری پرسشنامه با استفاده از نظر جمعی از متخصصان و کارشناسان دورههای آموزش مجازی به دست آمد و پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، 0/88 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون کلموگروف اسمیرنف و آزمون دوجمله ای (نسبتها) استفاده شد. نتایج نشان داد که عدم تدارک زیرساختها و امکانات لازم جهت اثربخشی دورههای آموزش مجازی، و عدم اثربخشی دورههای آموزش مجازی نسبت به دورههای حضوری از چالشهای موجود است. همچنین، همخوانی دورههای آموزشی با نیازهای فرهنگیان و کسب مهارتهای لازم برای استفاده اثربخش دورههای آموزش مجازی ضمن خدمت را میتوان به دیده فرصت نگریست.
کلید واژگان
آموزش مجازیآموزش ضمن خدمت
آموزش و پرورش
فرهنگیان
آموزش مجازی
مدیریت آموزشی
شماره نشریه
420تاریخ نشر
2015-07-231394-05-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریIslamic Azad University, Sari Branch
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه برنامهریزی درسی، دانشگاه تهران، تهران، ایراندانشجوی دکتری برنامهریزی درسی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
دکتری برنامهریزی شهری، دبیر آموزش و پرورش دهلران، ایلام، ایران
دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
2228-53182345-3710
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
طرح آموزش فراگیر / از تصویب تا اجرا (124تا128-14- 97-1388)
ضیایی, سوسن (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)تأمین و ارائهء خدمات مشاورهای و توانبخشی مورد نیاز برای دانشآموز دارای نیازهای ویژهء تحت پوشش طرح؛ اختصاص ناکافی اعتبارات به سبب محدودیتها و وجود برخی نگرشهای نامناسب در مورد فراگیرسازی آموزش و پرورش برای کودکان و ...
-
تأثیر مؤلفههای پدیدهی جهانیشدن بر برنامههای درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی
سعادتمند, زهره؛ تیغ بخش, سمیرا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2011-08-23)پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای برنامههای درسی تعلیمات اجتماعی دورهی راهنمایی بر مبنای مؤلفههای پدیده جهانیشدن انجام گرفت و مؤلفه های پژوهش شامل آموزش شهروندی، آموزش چند فرهنگی، آموزش صلح، آموزش محیط زیست و آموزش سلامت ...
-
ساختار آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان آسیب دیده بینایی (4تا 6-1-3- 1380)
ظروفی, محمدرضا (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2001-10-01)در فایل منابع موجود می باشد




