نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحکیم زاده, رضوانfa_IR
dc.contributor.authorملکی پور, احمدfa_IR
dc.contributor.authorملکی پور, موسیfa_IR
dc.contributor.authorقاسم پور, عرفانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:57:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:57:59Z
dc.date.available1399-07-09T08:57:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:57:59Z
dc.date.issued2015-07-23en_US
dc.date.issued1394-05-01fa_IR
dc.date.submitted2014-09-03en_US
dc.date.submitted1393-06-12fa_IR
dc.identifier.citationحکیم زاده, رضوان, ملکی پور, احمد, ملکی پور, موسی, قاسم پور, عرفانه. (1394). بررسی وضعیت دوره‌های مجازی آموزش ضمن خدمت فرهنگیان (مطالعه موردی: فرهنگیان منطقه دهلران). فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 5(420), 35-50.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_643827.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352033
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت موجود دوره‌های مجازی آموزش ضمن خدمت فرهنگیان می‎باشد. این تحقیق از نوع توصیفی بوده که با استفاده از روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری به تعداد 881 نفر از فرهنگیان منطقه دهلران در سال 1393 است. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، 267 نفر تعیین شد. با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه ‌ای، 134 مرد و 133 زن به عنوان نمونه انتخاب شدند، که به پرسش‌نامه محقق‌ساخته‌ای که بر اساس مبانی نظری پژوهش و تحقیقات پیشین تهیه شده بود، پاسخ دادند. روایی محتوایی و صوری پرسش‌نامه با استفاده از نظر جمعی از متخصصان و کارشناسان دوره‌های آموزش مجازی به دست آمد و پایایی پرسش‌نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، 0/88 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون کلموگروف اسمیرنف و آزمون دوجمله‌ ای (نسبت‌ها) استفاده شد. نتایج نشان داد که عدم تدارک زیرساخت‌ها و امکانات لازم جهت اثربخشی دوره‌های آموزش مجازی، و عدم اثربخشی دوره‌های آموزش مجازی نسبت به دوره‌های حضوری از چالش‌های موجود است. هم‎چنین، هم‎خوانی دوره‌های آموزشی با نیازهای فرهنگیان و کسب مهارت‌های لازم برای استفاده اثربخش دوره‌های آموزش مجازی ضمن خدمت را می‌توان به دیده فرصت نگریست.fa_IR
dc.format.extent269
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectآموزش مجازیfa_IR
dc.subjectآموزش ضمن خدمتfa_IR
dc.subjectآموزش و پرورشfa_IR
dc.subjectفرهنگیانfa_IR
dc.subjectآموزش مجازیfa_IR
dc.subjectمدیریت آموزشیfa_IR
dc.titleبررسی وضعیت دوره‌های مجازی آموزش ضمن خدمت فرهنگیان (مطالعه موردی: فرهنگیان منطقه دهلران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری برنامه‌ریزی شهری، دبیر آموزش و پرورش دهلران، ایلام، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue420
dc.citation.spage35
dc.citation.epage50


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد