مرور دوره 27, شماره 44 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
نقش کارکردهای تعلیمی در ساخت یابی حکایات مولانا(مطالعة موردی: حکایت درویش صاحبکرامات)
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-10-23)بسیاری از حکایتهای مثنوی، هم در سطح روایت و هم در سطح عناصر، وابسته به حکایتهای دیگری هستند که پیش از مولانا آفریده یا ترکیب شدهاند. یکی از عوامل مهم این وابستگی، پیوندهایی است که هر متن، بر پایۀ روابط بینامتنی، با دیگر ...
-
کشف مبانی فلسفی آموزههای تربیتی وصیتنامه شهدای دانشجوی دوران دفاع مقدس
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-10-23)شهدا آگاهانه راه پرافتخاری را انتخاب کردند. آگاهی و شناخت آنان منبعث از مبانی فکری و روایتگر اندیشه فلسفی آنهاست. میتوان از لابلای وصیتنامهها مبانی فلسفی آنها را استخراج و ارائه کرد. هدف این مقاله کشف مبانی فلسفی ...
-
طراحی الگوی ارزشیابی اثربخشی دورههای تربیتی و آموزشی سازمان نظامی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-10-23)هدف این مقاله، طراحی الگوی ارزشیابی اثربخشی دورههای تربیتی و آموزشی سپاه است. این پژوهش ازنظر هدف درزمره پژوهشهای توسعهای و روش پژوهش آن از نوع ترکیبی و طرح اکتشافی است. جامعه آماری این پژوهش در مرحله کیفی شامل خُبرگان ...
-
مؤلفههای ارشادگری، براساس تحلیل مضامین متون اسلامی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-10-23)تحقق اهداف فردی، سازمانی ـ نهادی و اجتماعی تعریفشده برای هر نظام آموزشی و درعینحال غلبه بر چالشهای آن نهایتاً به توسعه شناختی، مهارتی و نگرشی فراگیران، وابسته است. ارشادگری بهعنوان یکی از راهبردهای رویکرد تعاملی در ...
-
برنامه درسی اجراشده در نظام تربیتی امام صادق علیهالسلام: حاکمیت توحید و اخلاق
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-10-23)برنامهدرسی اجراشده، مجموعه اقدامات و فعالیتهای فرایند یاددهی ـ یادگیری است که بین مربی و متربی در محیط واقعی تربیتی بهاجرا درمیآید. الگوگیری از شیوههای عملی امامان علیهمالسلام در تعلیموتربیت، بهویژه امام صادق ...



