مرور دوره 27, شماره 44 بر اساس تاریخ انتشار

  • نقش کارکردهای تعلیمی در ساخت یابی حکایات مولانا(مطالعة موردی: حکایت درویش صاحب‌کرامات) 

    اکبری گندمانی, مهرداد؛ کمالی بانیانی, مهدی رضا (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-10-23)
    بسیاری از حکایت­های مثنوی، هم در سطح روایت و هم در سطح عناصر، وابسته به حکایت­های دیگری هستند که پیش از مولانا آفریده یا ترکیب شده­اند. یکی از عوامل مهم این وابستگی، پیوندهایی است که هر متن، بر پایۀ روابط بینامتنی، با دیگر ...

  • کشف مبانی فلسفی آموزه‌های تربیتی وصیت‌نامه شهدای دانشجوی دوران دفاع مقدس 

    سرمدی, محمد رضا؛ نظری, محمود؛ فرج اللهی, مهران؛ اسماعیلی, زهره (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-10-23)
    شهدا آگاهانه راه پرافتخاری را انتخاب کردند. آگاهی و شناخت آنان منبعث از مبانی فکری و روایتگر اندیشه  فلسفی آنهاست. می‌توان از لابلای وصیت‌نامه‌ها  مبانی فلسفی آنها را استخراج و ارائه کرد. هدف این مقاله کشف مبانی فلسفی ...

  • طراحی الگوی ارزشیابی اثربخشی دوره‌های تربیتی و آموزشی سازمان نظامی 

    حسین پور, رضا؛ رضایت, غلامحسین؛ صیادنقاب, قربان (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-10-23)
    هدف این مقاله، طراحی الگوی ارزشیابی اثربخشی دوره‌های تربیتی و آموزشی سپاه است. این پژوهش ازنظر هدف درزمره پژوهش‌های توسعه‌ای و روش پژوهش آن از نوع ترکیبی و طرح اکتشافی است. جامعه آماری این پژوهش در مرحله کیفی شامل خُبرگان ...

  • مؤلفه‌های ارشادگری، براساس تحلیل مضامین متون اسلامی 

    تقوی, حسین؛ خاقانی زاده, مرتضی؛ عبادی, عباس (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-10-23)
    تحقق اهداف فردی، سازمانی ـ نهادی و اجتماعی تعریف‌شده برای هر نظام آموزشی و درعین‌حال غلبه بر چالش‏های آن نهایتاً به توسعه شناختی، مهارتی و نگرشی فراگیران، وابسته است. ارشادگری به‌عنوان یکی از راهبرد‌های رویکرد تعاملی در ...

  • برنامه درسی اجراشده در نظام تربیتی امام صادق علیه‌السلام: حاکمیت توحید و اخلاق 

    روحانی سراجی, سیدداود؛ امین خندقی, مقصود؛ قندیلی, سیدجواد؛ رضائی‌کرمانی نسب‌پور, محمدعلی (دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-10-23)
    برنامه‌درسی اجراشده، مجموعه اقدامات و فعالیت­های فرایند یاددهی ـ یادگیری است که بین مربی و متربی در محیط واقعی تربیتی به‌اجرا درمی­آید. الگوگیری از شیوه­های عملی امامان علیهم­السلام در تعلیم‌وتربیت، به‌ویژه امام صادق ...