مرور دوره 27, شماره 43 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
بررسی تحلیلی ویژگیهای معلم در اسناد آموزشوپرورش کشور و نقد آن با استفاده از دیدگاه شهید ثانی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-08-23)هدف از این پژوهش، تبیین ویژگیهای معلم در اسناد آموزشوپرورش کشور و نقد آن با استفاده از آراء شهید ثانی بوده است. روشهای مورداستفاده در پژوهش حاضر شامل تحلیل اسناد و انتقادی بوده است. برایناساس، ابتدا با تحلیل اسناد مهم ...
-
تربیت اخلاقی علامه طباطبایی (ره) با تأکید بر مبانی، هدف، محتوا، روش و ارزشیابی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-08-23)تربیت اخلاقی یکی از دغدغههای مربیان نظامهای تربیتی و اخلاقی جوامع در دوران معاصر است. در کشور ما نیز این موضوع مطرح شده و از الگوهای متعدد و صاحبنظران غربی و اسلامی مختلف استفاده شده است. هدف این مقاله، تبیین تربیت ...
-
فلسفه تربیتی انتظار: رویکردی به نقش مدارس در تربیت نسل منتظر
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-08-23)ادیان مختلف آسمانی، ظهور منجی رهاییبخشی را بشارت دادهاند که حکومتی سرشار از اعتدال را در سراسر جهان برپای میسازد، اما باید گفت این اندیشه منجیگرایی و انتظار ظهور در میان شیعیان دارای جایگاه بسیار والایی است. ازآنجاکه ...
-
نقد نظریه تربیت اسلامی «نگاهی دوباره به تربیت اسلامی» در بوته نقد
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2019-08-23)هدف مقاله حاضر، نقد و بررسی کتاب «نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، جلد اول» اثر آقای دکتر خسرو باقری است. روش مورد استفاده در نقد کتاب، نقد درونی بود و در این زمینه، کتاب در سه حوزه روششناختی، ساختاری و محتوایی مورد بررسی ...



