طراحی و تبیین مدل خودتوسعهای منابع انسانی
(ندگان)پدیدآور
فروتنی, زهراآذر, عادلاحمدی, سید علیاکبرعسکرینژاد, منیرهنوع مدرک
Textتوصیفی
زبان مدرک
فارسیچکیده
وقوع پیشرفتهای شگرف و سریع در زمینههای علمی و فنّاوری، در کوتاهمدت منجر به قدیمی شدن دانش و مهارت شغلی کارکنان میشود. از سویی، سازمانها با فشار فزایندهای برای کاهش هزینههای مالی و زمانی همراه با نیاز به برنامههای آموزش کارکنان روبهرو هستند. این امر سبب شده که امروزه توجه زیادی به سوی برنامههای خودتوسعهای صورت گیرد. هدف این پژوهش، طراحی و تبیین الگوی خودتوسعهای منابع انسانی است. تحقیق حاضر، مطالعهای توصیفی پیمایشی است که 949 نفر از پرستاران در آن شرکت کردند. دادهها به روش تحلیل مسیر، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که سن، سطح تحصیلات، نگرش اسلامی به کار، خودکارآمدی و انگیزش شغلی، بر تمایل و رفتار خودتوسعهای اثرگذارند؛ در حالی که عوامل سازمانی شدت این رابطه را تحت تأثیر قرار میدهند. به نظر میرسد مدیران و سرپرستان از طریق حمایت واضح و مشهود از کارکنان، فراهم کردن زمان، اطلاعات، همراهی، منابع و پاداش میتوانند نقش حیاتی را در زمینة یادگیری و خودتوسعهای منابع انسانی بازی کنند.
کلید واژگان
توسعة منابع انسانیخودتوسعهای
یادگیری
شماره نشریه
44تاریخ نشر
2013-10-231392-08-01
ناشر
دانـشـگـاه پــیــام نـــورPayame Nour University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نوراستادگروه مدیریت صنعتی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
استاد گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، ایران
4. دانشجوی دکتری مدیریت دولتی ، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
شاپا
2322-522X2538-600X




