مرور دوره 12, شماره 39 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
بررسی رابطه روش های تدریس (مباحثه گروهی،پرسش وپاسخ،نمایش علمی وسخنرانی) باانگیزه پیشرفت در دانشجویان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)هدف این پژوهش بررسی تاثیر روش های آموزشی مباحثه گروهی،پرسش و پاسخ،نمایش علمی و سخنرانی بر انگیزه پیشرفت دانشجویان بود.جامعه آماری این پژوهش همه دانشجویان مراکز تربیت معلم استان البرز بودند.در یک طرح نیمه آزمایشی 270 دانشجو ...
-
تابآوری به عنوان میانجی رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و شادکامی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه علی پنج عامل بزرگ شخصیت با تابآوری و همچنین آزمون نقش واسطهای تابآوری در رابطه بین پنج عامل بزرگ شخصیت و شادکامی انجام پذیرفت. در این پژوهش تعداد 300 نفر (169 دختر و131 پسر) از دانشجویان ...
-
تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر هوش موفق بر بازدههای شناختی و عاطفی یادگیری
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر هوش موفق بر بازدههای شناختی و عاطفی یادگیری صورت گرفته است. 112 نفر از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان اردبیل به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای برای انجام پژوهش انتخاب ...
-
تبیین عوامل روانشناختی و اجتماعی بر نوعدوستی خیرین مدرسهساز
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)هدف از این پژوهش، تبیین رابطه عوامل روانشناختی، اجتماعی با نوعدوستی خیرین مدرسهسازاست. روش پژوهش، همبستگی و پیش بین بر اساس تعداد متغیرها و جدول کرجسی و مورگان (1970) با روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای حجم نمونه 370 ...
-
رابطهی بین ویژگیهای شخصیتی و اضطراب رایانه با خودکارآمدی رایانه دانشآموزان متوسطه
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)هدف این پژوهش بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و اضطراب رایانه با خودکارآمدی رایانه دانشآموزان متوسطه شهرستان آمل بود. روش تحقیق، از نوع توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، به صورت طرح کاربردی بود. جامعه آماری 11532 نفر از ...
-
مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی رایگلوث، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانش آموزان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)هدف پژوهش حاضر، مقایسهی میزان اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی رایگلوث و گانیه با همدیگر و با روش مرسوم در یادگیری درس حرفه وفن سوم راهنمائی بود. برای رسیدن به این هدف از روش شبهآزمایشی و از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه ...
-
پیشبینی تعللورزی تحصیلی بر اساس سبکهای عاطفی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)تعللورزی یعنی به تعویقانداختن انجام کار و یا تمایل به انجام آن در دقایق پایانی. تعللورزی موجب درجات بالایی از اضطراب و افسردگی در دانشآموز شده و باعث تجربه هیجانات منفی میگردد. یکی از مقولههای مؤثر بر تعللورزی، فقدان ...



