مرور دوره 12, شماره 39 بر اساس تاریخ انتشار

  • رابطه‌ی بین ویژگی‌های شخصیتی و اضطراب رایانه با خودکارآمدی رایانه دانش‌آموزان متوسطه 

    خالق خواه, علی؛ بابائی منقاری, محمد مهدی (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)
    هدف این پژوهش بررسی رابطه بین ویژگی­های شخصیتی و اضطراب رایانه با خودکارآمدی رایانه دانش‌آموزان متوسطه شهرستان آمل بود. روش تحقیق، از نوع توصیفی-همبستگی و از نظر هدف، به صورت طرح کاربردی بود. جامعه آماری 11532 نفر از ...

  • تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر هوش موفق بر بازده‌های شناختی و عاطفی یادگیری 

    آزاد مرد, شهنام؛ طالبی, هوشنگ (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر هوش موفق بر بازده­های شناختی و عاطفی یادگیری صورت گرفته است. 112 نفر از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان اردبیل به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه­ای برای انجام پژوهش انتخاب ...

  • مقایسه‌ی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی رایگلوث، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانش آموزان 

    دهقانزاده, حجت؛ دهقانزاده, حسین؛ نوروزی, داریوش؛ امیرتیموری, محمد حسن (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)
    هدف پژوهش حاضر، مقایسه­ی میزان اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی رایگلوث و گانیه با همدیگر و با روش مرسوم در یادگیری درس حرفه وفن سوم راهنمائی بود. برای رسیدن به این هدف از روش شبه­آزمایشی و از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه ...

  • تبیین عوامل روان‌شناختی و اجتماعی بر نوع‌دوستی خیرین مدرسه‌ساز 

    دلاور, علی؛ شعبانی, زهرا؛ کریمی, یوسف؛ درتاج, فریبرز (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)
    هدف از این پژوهش، تبیین رابطه عوامل روان‌شناختی، اجتماعی با نوع‌دوستی خیرین مدرسه‌سازاست. روش پژوهش، همبستگی و پیش بین بر اساس تعداد متغیرها و جدول کرجسی و مورگان (1970)  با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای حجم نمونه 370 ...

  • پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی بر اساس سبک‌های عاطفی 

    بدری گرگری, رحیم؛ واحدی, شهرام؛ بیرامی, منصور؛ عینی‌پور, جواد (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)
    تعلل­ورزی یعنی به تعویق­انداختن انجام کار و یا تمایل به انجام آن در دقایق پایانی. تعلل­ورزی موجب درجات بالایی از اضطراب و افسردگی در دانش­آموز شده و باعث تجربه هیجانات منفی می­گردد. یکی از مقوله­های مؤثر بر تعلل­ورزی، فقدان ...

  • بررسی رابطه روش های تدریس (مباحثه گروهی،پرسش وپاسخ،نمایش علمی وسخنرانی) باانگیزه پیشرفت در دانشجویان 

    رحیمی مند, مریم؛ عباس‌پور, عباس (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)
    هدف این پژوهش بررسی تاثیر روش های آموزشی مباحثه گروهی،پرسش و پاسخ،نمایش علمی و سخنرانی بر انگیزه پیشرفت دانشجویان بود.جامعه آماری این پژوهش همه دانشجویان مراکز تربیت معلم استان البرز بودند.در یک طرح نیمه آزمایشی 270 دانشجو ...

  • تاب‌آوری به عنوان میانجی رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و شادکامی 

    قلی پور, زهرا؛ مرعشی, سید علی؛ مهرابی زاده هنرمند, مهناز؛ ارشدی, نسرین (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2016-05-21)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه علی پنج عامل بزرگ شخصیت با تاب­آوری و هم­چنین آزمون نقش واسطه­ای تاب­آوری در رابطه بین پنج عامل بزرگ شخصیت و شادکامی انجام پذیرفت. در این پژوهش تعداد 300 نفر (169 دختر و131 پسر­) از دانشجویان ...