دوره 14, شماره 26
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
نقش واسطهای انگیزش یادگیری در پیشبینی پیشرفت تحصیلی براساس راهبردهای شناختی و فراشناختی دانشآموزان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-06-22)بهمنظور پیشبینی پیشرفت تحصیلی براساس راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی با توجه به نقش واسطهای انگیزش یادگیری، طی یک پژوهش همبستگی، از جامعة آماری دانشآموزان پایة اول متوسطة شهر همدان که تعداد آنان 8300 نفر بود، 368 ...
 
- 
تأثیر آموزش چرتکه بر خلّاقیّت و خودکارآمدی دانشآموزان دورة ابتدایی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-06-22)خلّاقیّت و خودکارآمدی، ازجمله اهداف آموزشی است که امروزه در رأس امور آموزشی و پرورشی قرار دارد. بهمنظور نیل به این امر و تسهیل یادگیری، وسیلهای شبیه «چرتکه» وارد فرایند آموزشی شده که مورد استقبال دانشآموزان و معلمان ...
 
- 
بررسی نقش نیاز به شناخت در تحمل ابهام دانشجویان رشته های تحصیلی مختلف (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-06-22)نقش سازۀ تحمل ابهام در بسیاری از زمینهها ازجمله مباحث آموزشی غیرقابلِ انکار است. در همین راستا، تحقیقات گوناگون بیانگر نقش مؤثر سازههای شخصیتی،شناختی و انگیزشی درایجاد و تغییرتحمل ابهام هستند. بر همین اساس،هدف از پژوهش ...
 
- 
نقش میانجی خودکارآمدی در رابطة بین ویژگیهای شخصیتی و درگیری تحصیلی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-06-22)هدف از پژوهش حاضر، ارائةیک مدل ساختاری برای نشان دادن روابط ساختاری بین وظیفهشناسی،پذیرابودن به تجربه و خودکارآمدیبادرگیری تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانیبود. شرکتکنندگان، دانشآموزان دبیرستانی شهر درمیان استان خراسان ...
 
- 
رابطة انگیزش تحصیلی و راهبردهای خودتنظیمی با اضطراب درس آمار دانشجویان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-06-22)پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطة بین انگیزش تحصیلی و راهبردهای خودتنظیمی با اضطراب درس آمار دانشجویان انجام شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعة آماری پژوهش شامل کلیة دانشجویان دانشکدههای علوم تربیتی و ...
 
- 
پیشبینی سازگاری دانشجویان با دانشگاه براساس ویژگیهای شخصیتی و هدفگرایی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-06-22)هدف این پژوهش، تعیین نقش ویژگیهای شخصیتی و هدفگرایی در پیشبینی سازگاری دانشجویان با دانشگاه بود. روش پژوهش، همبستگی و جامعة آماری پژوهش کلیة دانشجویان دورة کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان بود. برای انجام پژوهش، ...
 
- 
بررسی ارتباط روانرنجورخویی، تعللورزی و اعتیاد به اینترنت با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-06-22)بهبود وضعیت تحصیلی دانشآموزان، یکی از اهداف اساسی نظامهای آموزشوپرورش معاصر است. هدف از این پژوهش، بررسی رابطة روانرنجورخویی، تعللورزی و اعتیاد به اینترنت در دانشآموزان دختر پایة دهم و یازدهم دورة متوسطة دوم شهر ...
 



